|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin, özel eğitim grubundaki çocukların özelliklerini tanıyabilmeleri, öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların özelliklerini ve gereksinimleri öğrenebilmelerini, üstün yetenekli çocuklarının özelliklerini ve gereksinimleri öğrenebilmelerini, yaygın gelişimsel bozukluk yelpazesindeki çocukların özelliklerini ve gereksinimlerini öğrenebilmelerini, zihinsel engelli çocukların özelliklerini ve gereksinimlerini öğrenebilmeleridir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Engelli çocuğun özelliklerini bilir-Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocuğun özelliklerini bilir. -Özel gereksinimli çocuğu değerlendirir |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olabilecektir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Engel türlerini bilir ve nasıl yaklaşılacağını bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenme güçlüğünü tanılama ve sınıflandırma, Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, eğitimleri, yaygın gelişim bozukluğu olan çocukları tanılama ve sınıflandırma, Zihinsel engellileri tanılama ve sınıflandırma, Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukları tanılama ve sınıflandırma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
2 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
3 | BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
4 | BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, uygulama |
5 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
6 | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
7 | ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
8 | Ara Sınav | |
9 | ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
10 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
11 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİLİK NEDENLERİ | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
12 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİLİK NEDENLERİ | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
13 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
14 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
15 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | Anlatım, soru cevap, gözlem, araştırma, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÖZGÜR, İ., Engelli Çocuklar ve Eğitimi Özel Eğitim, Adana: Karahan Kitabevi; 2017. | |
2 | DİKEN, İ. H., Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Ankara: Pegem Akademi Yayınevi; 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları,projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |