| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
İŞARTET DİLİNİ KULLANIR |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
|
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 |
İŞARTET DİLİNİN ÖNEMİNİ KAVRAR |
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar.
|
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 |
İŞARET DİLİ İLE FİKİRLERİNİ AÇIKLAYABİLİR |
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar
|
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| İşaret diliyle ilgili temel el ve vücut hareketleri ile mimikler |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
İşaret dilinin önemi, Türkiye’ de ve Dünya’da işitme engellilik |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 2 |
İşaret Dili Alfabesi |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 3 |
Selamlaşma ve tanışma diyalogları |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 4 |
Günlük konuşmalar |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 5 |
Aile ve akrabalar |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 6 |
Ülkeler |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 7 |
Sayılar |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Gün, ay ve mevsimler |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 10 |
İşaret Dili ve Türkçe arasındaki farklılıklar |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 11 |
Renkler |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 12 |
Duyguların ifadesi |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 13 |
Düşüncelerin ifadesi |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 14 |
Düşüncelerin ifadesi |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 15 |
Özgeçmiş anlatımı |
Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Projektör |