|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MURAT ŞENGÜL, KÜBRA ŞENGÜL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan öğretim yaklaşım ve yöntemlerini kavratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Geçmişten günümüze, yabancı dil öğretimi için geliştirilmiş olan yaklaşımların/yöntemlerin neler olduğunu ve özelliklerini söyleyebilme |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Yabancı dil öğretimi yaklaşımlarının/ yöntemlerinin önerdiği etkinlik ve materyal türlerinin hangi amaçlarla kullanıldıklarını söyleyebilme |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Yabancı dil öğretiminde, öğrenci yanlışlarının düzeltilmesi, gramer öğretimi, yabancı dil sınıflarında anadilin kullanımı, olumlu bir sınıf atmosferi yaratma, öğrenci özerkliğini geliştirme konularıyla ilgili fikirlerini tartışabilme |
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları tanımlar.Türkçe öğretiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir bu doğrultuda edindiği deneyimleri uyarlayabilme yetkinliği geliştirir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türkçenin anadili olarak öğretilmesiyle yabancı dil olarak öğretilmesinin farklarını belirginleştirme | Okuma |
| 2 | Türkçenin özellikle yabancı dil olarak öğretilmesinin kültür boyutuyla ilişkilendirilmesi | Okuma |
| 3 | Diğer dünya dillerinin yabancı dil olarak öğretilmesi sırasındaki kuramsal tartışmalar ve bu alandaki yöntemsel yaklaşım biçimleri | Okuma |
| 4 | Yabancı dil öğretiminde kuramsal çerçeve. | Okuma |
| 5 | Avrupa Dil Dosyasının tanıtımı | Okuma |
| 6 | Yabancı dil öğretiminde kuramsal çerçeve. | Okuma |
| 7 | Avrupa Dil Dosyasının tanıtımı | Okuma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin Türkiye´nin tanıtımına katkısı | Okuma |
| 10 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarının tanıtımı ve eleştirisi. | Okuma |
| 11 | Uygulamalar | Okuma |
| 12 | Uygulamalar | Okuma |
| 13 | Uygulamalar | Okuma |
| 14 | Uygulamalar | Okuma |
| 15 | Genel Değerlendirme | Okuma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Özcan Demirel (2011) : “Yabancı Dil Öğretimi” , Pegem Akademi Yayıncılık | |
| 2 | Ömer Demircan(2002): “Yabancı - Dil Öğretim Yöntemleri”, Der Yayınları | |
| 3 | Alyılmaz, S. ve Şengül, K. (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Öğrenme Stratejileri. İstanbul: Kesit Yayınları. | |
| 4 | Yıldırım, F. ve Tüfekçioğlu, B. (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi: Kuramlar, Yöntemler, Beceriler, Uygulamalar. Ankara: Pegem Akademi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||