|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı öğrencileri turizm tanıtımı ile ilgili kavramlar, turizm tanıtım planı, kullanılan tanıtım araçları, Türkiye’nin turizm tanıtım faaliyetleri konularındaki kazanımlarını arttırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Turizm tanıtımı kavramını bilebilir. |
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Turizm tanıtım planı hazırlayabilir. |
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Turistik tanıtımda kullanılan araçları açıklayabilir |
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Türkiye'nin Turistik tanıtım stratejisinin açıklayabilir. |
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Turizm tanıtımı kavramı, tanıtım süreci, tanıtımda kullanılan araçlar, Türkiye'nin Turistik Tanıtım Stratejisi (2023) | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Pazarlama ile ilgili genel bilgiler | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 2 | Turizm pazarlaması ile ilgili genel bilgiler | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 3 | Turizmde pazarlama süreci ve pazarlama karması unsurları | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 4 | Tutundurma yöntemi. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 5 | Tutundurma karması unsurları. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 6 | Turizmde tanıtım | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 7 | Tanıtma stratejileri. Tekrar | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Turistik Tanıtma yöntemleri | Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma |
| 10 | Turistik Tanıtma yöntemleri | Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma |
| 11 | Turistik Tanıtma yöntemleri | Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma |
| 12 | Turistik Tanıtma yöntemleri | Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Turistik Tanıtma yöntemleri | Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma |
| 14 | Turistik Tanıtma yöntemleri | Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Dersin genel değerlendirmesi | Soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tavmergan. İ. P. ve Meriç P. Ö. (2002) Turizmde Tanıtma ve Halkla İlilşkiler.Turhan Kitabevi, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Powerpoint sunuları,bilgisayar, projeksiyon. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9-14 | 18 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 189 | ||