Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ518 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TUİ518 Adı: ELEKTRONİK PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM AKIN ÖZEN (akin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBRU GÜNEREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, işletmelerin, pazarlama planlarını ve pazarlama karması elemanlarını günümüzün internet ve sosyal medya yönelimli pazarlama çevresine uyumlaştırabilmesi konusunda öğrencilere stratejik bir bakış açısı kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Strategik e-pazarlama kavramını anlayarak, bununla ilintili pazarlama çevresini analiz edebilir. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri kavrar ve uygular.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Çevrimiçi tüketici davranışları, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, konumlandırma ve farklılaştırma konularında elektornik pazarlama stratejisi geliştirebilir. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Online ürün, online değer, internette dağıtım ve iletişim konularını analiz edebilir. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin odak noktası, pazarlama uygulamaları üzerinde derin etkileri bulunan internet ve diğer teknolojilerdir. Pazarlama planlaması, yasal ve küresel çevre, elektronik pazarlama stratejileri, pazarlama karması ve müşteri ilişkileri yönetimi konuları bu teknolojilerin etkileri açısından ele alınmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Elektronik pazarlamanın tanımı ve kapsamı Anlatım ve tartışma
2 Elektronik pazarlama çevresi Anlatım ve tartışma
3 Elektronik pazarlama stratejisi Anlatım ve tartışma
4 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
5 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
6 Online ürün Anlatım ve tartışma
7 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 İnternette dağıtım Anlatım ve tartışma
10 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
11 Online değer Anlatım ve tartışma
12 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
13 Elektronik pazarlama iletişimi Anlatım ve tartışma
14 Müşteri ilişkileri yönetimi Anlatım ve tartışma
15 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Judy Strauss, Raymond Frost, E-Marketing, 7th Ed. Prentice Hall
2 İbrahim Kırçova (2012), İnternette Pazarlama, Beta Yayınevi
3 Rapidminer ile Uygulamalı Veri Madenciliği Pusula yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 12 72
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 12 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 1 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182