Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ520 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TUİ520 Adı: HİZMET PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, gelişmekte olan dünya ekonomisine ve sürekli ilerleyen teknolojiye hükmeder bir konumda olan hizmet endüstrilerini başarıya ulaştıracak iş modellerinin geliştirilmesi için gerekli olan, hizmetlerin doğası, ürün, dağıtım, fiyatlandırma ve iletişim stratejilerini ele almaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hizmetlerin dünya ekonomisi için önemini anlayıp, bunların pazarlama stratejilerine yansımalarını analiz edebilir PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Hizmet işletmelerini başarıya ulaştıracak ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini analiz edip, açıklayabilir. PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Hizmet kalitesi ve hizmet karşılaşmaları konularının önemini kavrar ve açıklar. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, başarıya ulaştıracak iş modellerinin geliştirilmesi için gerekli olan, hizmetlerin doğası, ürün, dağıtım, fiyatlandırma ve iletişim stratejileri konularını kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Bunlara ek olarak, hizmet kalitesi, kapasite ve talep yönetimi ile hizmet karşılaşmalarının ve gerçek anların yönetimi konuları da, pazarlama stratejilerinin etkili yönetimi ve uygulanmasının sağlanması açılarından ele alınmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet Kavramı ve Özellikleri, Hizmet Sektörünün Günümüzdeki Durumu, Hizmetlerin Sınıflandırılması Anlatım ve tartışma
2 Hizmet Pazarlaması Geleneksel Karma Elemanları: Ürün Anlatım ve tartışma
3 Hizmet Pazarlaması Geleneksel Karma Elemanları: Dağıtım Anlatım ve tartışma
4 Hizmet Pazarlaması Geleneksel Karma Elemanları: Fiyat Anlatım ve tartışma
5 Hizmet Pazarlaması Geleneksel Karma Elemanları: Tutundurma I. (Reklam ve Satış Tutundurma) Anlatım ve tartışma
6 Hizmet Pazarlaması Geleneksel Karma Elemanları: Tutundurma II. (Kişisel Satış, P&R, Doğrudan Pazarlama) Anlatım ve tartışma
7 Genel değerlendirme Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Genişletilmiş Hizmet Pazarlama Karması Elemanları: İnsan Anlatım ve tartışma
10 Genişletilmiş Hizmet Pazarlama Karması Elemanları: süreç Anlatım ve tartışma
11 Genişletilmiş Hizmet Pazarlama Karması Elemanları: fiziksel kanıtlar Anlatım ve tartışma
12 Hizmet Kalitesi Anlatım ve tartışma
13 kapasite ve talep yönetimi Anlatım ve tartışma
14 Hizmet Karşılaşması ve Gerçek Anların Yönetimi Anlatım ve tartışma
15 genel değerlendirme Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Lovelock & Wirtz, Services Marketing 7/E, 2011, Pearson
2 Kozak, Özel ve Yüncü, Hizmet Pazarlaması, 2011, Detay Yayıncılık
3 Öztürk, Sevgi Ayşe., Hizmet Pazarlaması, 2011, Ekin Yayınevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 14 84
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 1 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 186