Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ617 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TUİ617 Adı: TURİZMDE ULUSLARARASI TANITIM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA ÖZGÜL KATLAV (edaozgul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EDA ÖZGÜL KATLAV,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin uluslar arası turizm tanıtımı ile ilgili kavramlar, uluslar arası turizm tanıtım planlaması, kullanılan tanıtım araçları, özellikle Türkiye’nin ve aynı zamanda rakip ülkelerin uluslar arası turizm tanıtım faaliyetleri konularındaki kazanımlarını arttırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uluslararası tanıtım kapsamında bir destinasyonda planlanması gereken faaliyetleri bilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-5 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Dünyada ve Türkiye'de uluslararası tanıtım için yapılan güncel faaliyetleri bilir PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Uluslararası turizm tanımında kullanılan araçları bilebilir PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Türkiye'de uluslararası tanıtımla ilgili kurumlar hakkında bilgi sahibi olur PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-14 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turizm tanıtımı kavramı, uluslararası turistik tanıtım süreci, kullanılan araçlar, Türkiye Turistik Tanıtım Stratejisi (2023)
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türkiye'de turizm gelişimine genel bakış Anlatım Yöntemi
2 Tanıtım, turistik tanıtım ve ilgili diğer kavramlar Anlatım Yöntemi
3 Uluslararası turistik tanım planı ve aşamaları Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
4 Uluslararası turistik tanım planı ve aşamaları Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
5 Uluslararası turizm tanıtımında reklam Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
6 Turistik tanıtımda kullanılan diğer araçlar (halkla ilişkiler, lobicilik, fuarlar vb.) Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
7 Başarılı bir uluslararası turistik tanıtım için uyulması gereken kurallar Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Türkiye'nin uluslararası turistik tanıtıma yönelik faaliyetleri Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
10 Türkiye'nin turistik tanıtıma yönelik faaliyetleri Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
11 Tanıtma Genel Müdürlüğü'nün, Türkiye'nin uluslararası turizm tanıtımındaki rolü ve önemi Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
12 Türkiye'nin resmi turizm tanıtım portalı goturkey.com ve diğer ilgili kurum ve kuruluşların faaliyetleri Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
13 Türkiye'nin resmi turizm tanıtım portalı goturkey.com ve diğer ilgili kurum ve kuruluşların faaliyetleri Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
14 Türkiye Turizm Stratejisi'nde (2023) turizm tanıtımına yönelik amaçlar ve hedefler Ödev sunumu, soru-cevap, tartışma
15 Genel değerlendirme Soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Turizmde Politika ve Stratejiler (2018), Orhan Batman (Editör), Seçkin Yayıncılık:
2 Harris, G. ve Katz, K. (1999), Promoting International Tourism, Atlantic Publishers&Dist.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Power point sunuları, İnternet kaynakları, İ. P. ve Meriç P. Ö. (2002) Turizmde Tanıtma ve Halkla İlilşkiler.Turhan Kitabevi, Ankara.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 10 100
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 189