Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ619 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TUİ619 Adı: POSTMODERN PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere, değişen dünya koşullarında postmodernizm anlayışının pazarlama uygulamaları üzerinde etkisi hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Postmodernizm anlayışının pazarlama uygulamaları açısından etkilerini analiz edip açıklayabilir. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Turizm sektöründe postmodern pazarlama yaklaşımlarını değerlendirebilir. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Turizm işletmeleri açısından postmodern pazarlama uygulamalarını bilimsel yöntemler kullanarak araştırabilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sürekli değişim içerisinde bulunan dünyada, meydana gelen sosyo-ekonomik evrelerin toplumsal etkileri, modern dünyadan ve postmodern bir dünyaya geçiş ve bu geçişin pazarlama uygulamalarına etkilerini sorgulamak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dünya uygarlık tarihinin sosyo-ekonomik gelişim süreci açısından incelenmesi Anlatım ve tartışma
2 Fordist ve postfortdist üretim anlayışlarının postmodernizm açısından ele alınarak karşılaştırılması. Anlatım ve tartışma
3 Postmodernizmin temel karakteristikleri üzerine tartışmalar Anlatım ve tartışma
4 Postmodernizmde tüketim ve tüketici olgularının geçirdiği değişim üzerine tartışmalar. Anlatım ve tartışma
5 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
6 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
7 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Postmodern tüketim anlayışının pazarlama stratejilerine etkilerinin tartışılması Anlatım ve tartışma
10 Üretim biçimleri, turizm çeşitleri ve turistik ürünler açısından yaşanan postmodern turizm paradigmalarını üzerine tartışmalar Anlatım ve tartışma
11 Üretim biçimleri, turizm çeşitleri ve turistik ürünler açısından yaşanan postmodern turizm paradigmalarını üzerine tartışmalar (devam) Anlatım ve tartışma
12 Çağdaş pazarlama uygulamalarının postmodern nitelikleri üzerine tartışmalar Anlatım ve tartışma
13 Çağdaş pazarlama uygulamalarının postmodern nitelikleri üzerine tartışmalar (devam) Anlatım ve tartışma
14 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
15 Öğrenci sunumları Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yavuz Odabaşı. (2012). Postmodern Pazarlama, 3. Baskı, MediaCat, İstanbul
2 Alvin Toffler. (2008). Üçüncü Dalga Koridor Yayıncılık, 4, İstanbul.
3 Alistair Williams. (2002). Understanding the Hospitality Consumer. Routledge
4 Stephen Brown. (2008). “Postmodern Marketing” The Marketing Book Kitabı içinde (Editör: Baker, M. J., & Hart, S. J.). Routledge
5 Ashok Ranchhod and Calin Gurau. (2007). Marketing Strategies: A Contemporary Approach, Harlow: Prentice Hall,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 11 88
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 11 22
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 1 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 186