|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrencilere, değişen dünya koşullarında postmodernizm anlayışının pazarlama uygulamaları üzerinde etkisi hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Postmodernizm anlayışının pazarlama uygulamaları açısından etkilerini analiz edip açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Turizm sektöründe postmodern pazarlama yaklaşımlarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Turizm işletmeleri açısından postmodern pazarlama uygulamalarını bilimsel yöntemler kullanarak araştırabilir |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürekli değişim içerisinde bulunan dünyada, meydana gelen sosyo-ekonomik evrelerin toplumsal etkileri, modern dünyadan ve postmodern bir dünyaya geçiş ve bu geçişin pazarlama uygulamalarına etkilerini sorgulamak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünya uygarlık tarihinin sosyo-ekonomik gelişim süreci açısından incelenmesi | Anlatım ve tartışma |
2 | Fordist ve postfortdist üretim anlayışlarının postmodernizm açısından ele alınarak karşılaştırılması. | Anlatım ve tartışma |
3 | Postmodernizmin temel karakteristikleri üzerine tartışmalar | Anlatım ve tartışma |
4 | Postmodernizmde tüketim ve tüketici olgularının geçirdiği değişim üzerine tartışmalar. | Anlatım ve tartışma |
5 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
6 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
7 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Postmodern tüketim anlayışının pazarlama stratejilerine etkilerinin tartışılması | Anlatım ve tartışma |
10 | Üretim biçimleri, turizm çeşitleri ve turistik ürünler açısından yaşanan postmodern turizm paradigmalarını üzerine tartışmalar | Anlatım ve tartışma |
11 | Üretim biçimleri, turizm çeşitleri ve turistik ürünler açısından yaşanan postmodern turizm paradigmalarını üzerine tartışmalar (devam) | Anlatım ve tartışma |
12 | Çağdaş pazarlama uygulamalarının postmodern nitelikleri üzerine tartışmalar | Anlatım ve tartışma |
13 | Çağdaş pazarlama uygulamalarının postmodern nitelikleri üzerine tartışmalar (devam) | Anlatım ve tartışma |
14 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yavuz Odabaşı. (2012). Postmodern Pazarlama, 3. Baskı, MediaCat, İstanbul | |
2 | Alvin Toffler. (2008). Üçüncü Dalga Koridor Yayıncılık, 4, İstanbul. | |
3 | Alistair Williams. (2002). Understanding the Hospitality Consumer. Routledge | |
4 | Stephen Brown. (2008). “Postmodern Marketing” The Marketing Book Kitabı içinde (Editör: Baker, M. J., & Hart, S. J.). Routledge | |
5 | Ashok Ranchhod and Calin Gurau. (2007). Marketing Strategies: A Contemporary Approach, Harlow: Prentice Hall, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 11 | 88 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |