|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER ÇOBAN (omercoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencileri kültürel mirasın önemi ve kültürel miras turizm-ilişkisi hakkında bilgilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürel miras ve turizm ilişkisinin önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kültürel miras öğelerinin sürdürülebilir kullanımı hakkında vizyon sahibi olur |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültürel miras pazarlaması konusunda vizyon sahibi olur |
PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Makro ve mikro ölçekte turizm plan ve politikaları konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültür turizmi arz kaynakları ve tarihi gelişimi, Kültürel mirasın önemi ve sınıflandırılması, Dini, arkeolojik, anıtsal kültür mirası, Müzecilik, Parklar ve parkların rekreatif kültürel faaliyetlerde kullanımı, Tarihi bahçeler ve parkların yönetimi, Güncel kültürel etkinlikler: festival, konser…vb, Kültür mirası mevzuatı, Kültür mirası - yerel halk katılımı, Kültür mirası: istihdam, eğitim, sertifikasyon, Kültür mirasını koruma ve ziyaretçi trafiği yönetimi, Kültür mirasını pazarlama, Dünyadan ve Türkiye’den örnekler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür turizmi, arz kaynakları ve tarihi gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kültürel mirasın önemi ve sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Dini, arkeolojik, anıtsal kültür mirası | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Müzecilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Parklar ve rekreatif kültürel faaliyetlerde kullanımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Tarihi bahçeler ve parkların yönetimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Güncel kültürel etkinlikler: festival, konser…vb. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültür mirası mevzuatı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Kültür mirası - yerel halk katılımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Kültür mirası: istihdam, eğitim, sertifikasyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Kültür mirasını koruma ve ziyaretçi trafiği yönetimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Kültür mirasını pazarlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Dünyadan ve Türkiye’den örnekler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Dünyadan ve Türkiye’den örnekler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Konu ile ilgili akademik yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 1 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 18 | 1 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |