|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Almanca basit ve karmaşık dil yapılarını incelemek, cümle düzeyinde dil yapılarını öğretmek, dilbilgisi terimlerini ve temel kavramlarını tanımak ve öğrenilen kuralları çeşitli bağlamlarda uygulama becerisini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Almanca dilbilgisi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Zaman-dilimlenmiş zaman ve görünüş kavramlarındaki ilişkileri tanımlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkçe ve Almanca'daki eylem çatılarını karşılaştırabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Almanca dilbilgisi kurallarını tanıyabilir, açıklayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Almancada isim ve ismin halleri; fiil çekimi; düzenli, düzensiz, ayrılabilen, ayrılamayan, geçişli, geçişsiz vb. fiil çeşitlerinin tanıtılması ve kullanımı; şimdiki zaman, gelecek zaman, geçmiş zamanın tanıtılması ve kullanımı; kişi, soru, belirsiz, iyelik vb. zamir çeşitlerinin tanıtılması ve kullanımı; sıfatların tanıtılması, çekimleri, kullanımı ve derecelendirilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İşlenecek konular hakkında genel bilgi | Anlatım, tartışma |
| 2 | Almancada isim ve ismin halleri | Anlatım, tartışma |
| 3 | Fiil çekimi (düzenli, düzensiz, karışık) | Anlatım, tartışma |
| 4 | Fiil çekimi (ayrılabilen, ayrılamayan) | Anlatım, tartışma |
| 5 | Fiil çekimi (geçişli, geçişsiz) | Anlatım, tartışma |
| 6 | Şimdiki zaman (Präsens) | Anlatım, tartışma |
| 7 | Gelecek zaman (Futur I-II) | Anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geçmiş zaman (Präteritum- Perfekt- Plusquam Perfekt) | Anlatım, tartışma |
| 10 | Kişi zamiri | Anlatım, tartışma |
| 11 | Soru zamiri, İşaret zamiri | Anlatım, tartışma |
| 12 | Belirsiz zamir, Dönüşlü zamir | Anlatım, tartışma |
| 13 | İyelik zamiri, ilgi zamiri | Anlatım, tartışma |
| 14 | Sıfat, çekimi ve kullanılması | Anlatım, tartışma |
| 15 | Sıfatların derecelendirilmesi | Anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dreyer, H., Schmitt, R. (2009): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Ismaning: Verlag für Deutsch | |
| 2 | Dinsel, S./ Geiger, S. (2009): Grosses Übungsbuch Deutsch- Grammatik. Ismaning: Hueber Verlag. | |
| 3 | Helbig, G/ Buscha, J. (2018): Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Stuttgart: Ernst Klett Verlag | |
| 4 | Zengin Dursun, 2019) Her Yönüyle Modern Almanca, Nika Yayınevi, Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||