Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 101 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 101 Adı: ALMANCANIN YAPISI 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
LOKMAN TANRIKULU,
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Almanca basit ve karmaşık dil yapılarını incelemek, cümle düzeyinde dil yapılarını öğretmek, dilbilgisi terimlerini ve temel kavramlarını tanımak ve öğrenilen kuralları çeşitli bağlamlarda uygulama becerisini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Almanca dilbilgisi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Zaman-dilimlenmiş zaman ve görünüş kavramlarındaki ilişkileri tanımlayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkçe ve Almanca'daki eylem çatılarını karşılaştırabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Almanca dilbilgisi kurallarını tanıyabilir, açıklayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Almancada isim ve ismin halleri; fiil çekimi; düzenli, düzensiz, ayrılabilen, ayrılamayan, geçişli, geçişsiz vb. fiil çeşitlerinin tanıtılması ve kullanımı; şimdiki zaman, gelecek zaman, geçmiş zamanın tanıtılması ve kullanımı; kişi, soru, belirsiz, iyelik vb. zamir çeşitlerinin tanıtılması ve kullanımı; sıfatların tanıtılması, çekimleri, kullanımı ve derecelendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İşlenecek konular hakkında genel bilgi Anlatım, tartışma
2 Almancada isim ve ismin halleri Anlatım, tartışma
3 Fiil çekimi (düzenli, düzensiz, karışık) Anlatım, tartışma
4 Fiil çekimi (ayrılabilen, ayrılamayan) Anlatım, tartışma
5 Fiil çekimi (geçişli, geçişsiz) Anlatım, tartışma
6 Şimdiki zaman Anlatım, tartışma
7 Gelecek zaman Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Geçmiş zaman Anlatım, tartışma
10 Kişi zamiri Anlatım, tartışma
11 Soru zamiri Anlatım, tartışma
12 Belirsiz zamir Anlatım, tartışma
13 İyelik zamiri Anlatım, tartışma
14 Sıfat, çekimi ve kullanılması Anlatım, tartışma
15 Sıfatların derecelendirilmesi Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dreyer, H., Schmitt, R. (2009): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Ismaning: Verlag für Deutsch
2 Zengin, D. (2018) Her yönüyle Modern Almanca. Ankara: Kurmay Yayınevi
3 Dinsel, S./ Geiger, S. (2009): Grosses Übungsbuch Deutsch- Grammatik. Ismaning: Hueber Verlag.
4 Helbig, G/ Buscha, J. (2018): Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Stuttgart: Ernst Klett Verlag
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 60