|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Almanca basit ve karmaşık dil yapılarını incelemek, cümle düzeyinde dil yapılarını öğretmek, dilbilgisi terimlerini ve temel kavramlarını tanımak ve öğrenilen kuralları çeşitli bağlamlarda uygulama becerisini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Almanca dilbilgisi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Zaman-dilimlenmiş zaman ve görünüş kavramlarındaki ilişkileri tanımlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkçe ve Almanca'daki eylem çatılarını karşılaştırabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Almanca dilbilgisi kurallarını tanıyabilir, açıklayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Almancada isim ve ismin halleri; fiil çekimi; düzenli, düzensiz, ayrılabilen, ayrılamayan, geçişli, geçişsiz vb. fiil çeşitlerinin tanıtılması ve kullanımı; şimdiki zaman, gelecek zaman, geçmiş zamanın tanıtılması ve kullanımı; kişi, soru, belirsiz, iyelik vb. zamir çeşitlerinin tanıtılması ve kullanımı; sıfatların tanıtılması, çekimleri, kullanımı ve derecelendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşlenecek konular hakkında genel bilgi | Anlatım, tartışma |
2 | Almancada isim ve ismin halleri | Anlatım, tartışma |
3 | Fiil çekimi (düzenli, düzensiz, karışık) | Anlatım, tartışma |
4 | Fiil çekimi (ayrılabilen, ayrılamayan) | Anlatım, tartışma |
5 | Fiil çekimi (geçişli, geçişsiz) | Anlatım, tartışma |
6 | Şimdiki zaman | Anlatım, tartışma |
7 | Gelecek zaman | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geçmiş zaman | Anlatım, tartışma |
10 | Kişi zamiri | Anlatım, tartışma |
11 | Soru zamiri | Anlatım, tartışma |
12 | Belirsiz zamir | Anlatım, tartışma |
13 | İyelik zamiri | Anlatım, tartışma |
14 | Sıfat, çekimi ve kullanılması | Anlatım, tartışma |
15 | Sıfatların derecelendirilmesi | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dreyer, H., Schmitt, R. (2009): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Ismaning: Verlag für Deutsch | |
2 | Zengin, D. (2018) Her yönüyle Modern Almanca. Ankara: Kurmay Yayınevi | |
3 | Dinsel, S./ Geiger, S. (2009): Grosses Übungsbuch Deutsch- Grammatik. Ismaning: Hueber Verlag. | |
4 | Helbig, G/ Buscha, J. (2018): Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Stuttgart: Ernst Klett Verlag | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |