|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | YAZMA BECERİLERİ 1, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin düşünme becerilerini yazma alanında geliştirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yazma alt becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Karşılaştırmalı ve karşıtsal metinler planlayabilir ve oluşturabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Farklı türde metinler planlayabilir ve oluşturabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | özel ve resmi mektupların/maillerin özelliklerini tanır, analiz eder ve kullanabilir |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Kelime bilgisi B1 düzeyinde aktif olarak verilen metinlerde kullanabilir. |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | verilmiş olan örnek metinlerin yardımı ile serbest metin türleri yazabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yazmak için okuma, okunmak için yazma; yazma öncesi, sırasında ve sonrası aşamalarda yapılacak uygulamalar konusunda farkındalık yaratma; açımlama yaparak yeniden yazma; yazdıklarını gözden geçirme becerisi; yazdıklarını kendi kendine değerlendirme; akran değerlendirmesi; kompozisyon ve ödev raporu yazımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma-inceleme. İnternette meslekler hakkında araştırma yapma ve tanıtma. | Anlatım, tartışma |
2 | İlan yazma. Yaratıcı ticari fikirler bulma. | Anlatım, tartışma |
3 | Betimleyici kompozisyon yazma. Farklı meslekleri aynı anda icra etmenin avantaj ve dezavantajları hakkında yazı yazmak. | Anlatım, tartışma |
4 | Betimleyici kompozisyon yazma. İş ve meslek konusunda ünlü insanları tanıtan bir kompozisyon yazma. | Anlatım, tartışma |
5 | Sınıflandırılmış türde kompozisyon yazma. Eş arama konusunda gerekçeli bir metin yazma. | Anlatım, tartışma |
6 | Metin tamamlama. Eş bulma konusunda verilen cümleleri tamamlama. | Anlatım, tartışma |
7 | Araştırma yazısı yazma. Sevgi konusunda ünlü kişlerin düşüncelerini araştırma ve inceleme. | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgilendirici, tasvir edici türde kompozisyon yazma. Bir ürünü tanıtmak. | Anlatım, tartışma |
10 | Reklam metni hazırlama. | Anlatım, tartışma |
11 | Tüketim konusunda araştırma inceleme yazısı yazma. | Anlatım, tartışma |
12 | Bir şehri tanıtıcı metin yazma. Broşür inceleme. | Anlatım, tartışma |
13 | Araştırma inceleme yazısı yazma. Ünlü bir kişinin yapmış olduğu bir seyahati anlatma. | Anlatım, tartışma |
14 | Tartışma türünde kompozisyon yazma. Çeşitli çevre sorunları hakkında bir rapor hazırlama. | Anlatım, tartışma |
15 | Araştırma inceleme yazısı hazırlama. Çevre ve doğa konusunda kişi veya kurumların görüşlerini anlatan yazı araştırma ve inceleme. | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Girgensohn, K. / Sennewald, N. (2012). Schreiben lehren, schreiben lernen. Eine Einführung. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft | |
2 | Balme, M.P. & Schwalb, S.& Weers, D. (2008). Em neu Brückenkurs. Kursbuch Niveaustufe B+. Ismaning. Hueber Verlag. | |
3 | Mitziviris, A.F.(2009). AusBlick Deutsch für Jugendliche und junge Erwachsene. Ismaning. Hueber Verlag. | |
4 | Koithan, U. & Schmitz, H & Sieber, T & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu. Mittelstufe B1. München. Klett-Langenscheidt Verlag. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları, örnek metinler, internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2-14 | 12 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 12 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 83 |