Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 106 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 106 Adı: YAZMA BECERİLERİ 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri YAZMA BECERİLERİ 1,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin düşünme becerilerini yazma alanında geliştirme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yazma alt becerilerini geliştirebilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Karşılaştırmalı ve karşıtsal metinler planlayabilir ve oluşturabilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Farklı türde metinler planlayabilir ve oluşturabilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 özel ve resmi mektupların/maillerin özelliklerini tanır, analiz eder ve kullanabilir PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Kelime bilgisi B1 düzeyinde aktif olarak verilen metinlerde kullanabilir. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-6 verilmiş olan örnek metinlerin yardımı ile serbest metin türleri yazabilir. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yazmak için okuma, okunmak için yazma; yazma öncesi, sırasında ve sonrası aşamalarda yapılacak uygulamalar konusunda farkındalık yaratma; açımlama yaparak yeniden yazma; yazdıklarını gözden geçirme becerisi; yazdıklarını kendi kendine değerlendirme; akran değerlendirmesi; kompozisyon ve ödev raporu yazımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırma-inceleme. İnternette meslekler hakkında araştırma yapma ve tanıtma. Anlatım, tartışma
2 İlan yazma. Yaratıcı ticari fikirler bulma. Anlatım, tartışma
3 Betimleyici kompozisyon yazma. Farklı meslekleri aynı anda icra etmenin avantaj ve dezavantajları hakkında yazı yazmak. Anlatım, tartışma
4 Betimleyici kompozisyon yazma. İş ve meslek konusunda ünlü insanları tanıtan bir kompozisyon yazma. Anlatım, tartışma
5 Sınıflandırılmış türde kompozisyon yazma. Eş arama konusunda gerekçeli bir metin yazma. Anlatım, tartışma
6 Metin tamamlama. Eş bulma konusunda verilen cümleleri tamamlama. Anlatım, tartışma
7 Araştırma yazısı yazma. Sevgi konusunda ünlü kişlerin düşüncelerini araştırma ve inceleme. Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Bilgilendirici, tasvir edici türde kompozisyon yazma. Bir ürünü tanıtmak. Anlatım, tartışma
10 Reklam metni hazırlama. Anlatım, tartışma
11 Tüketim konusunda araştırma inceleme yazısı yazma. Anlatım, tartışma
12 Bir şehri tanıtıcı metin yazma. Broşür inceleme. Anlatım, tartışma
13 Araştırma inceleme yazısı yazma. Ünlü bir kişinin yapmış olduğu bir seyahati anlatma. Anlatım, tartışma
14 Tartışma türünde kompozisyon yazma. Çeşitli çevre sorunları hakkında bir rapor hazırlama. Anlatım, tartışma
15 Araştırma inceleme yazısı hazırlama. Çevre ve doğa konusunda kişi veya kurumların görüşlerini anlatan yazı araştırma ve inceleme. Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Girgensohn, K. / Sennewald, N. (2012). Schreiben lehren, schreiben lernen. Eine Einführung. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft
2 Balme, M.P. & Schwalb, S.& Weers, D. (2008). Em neu Brückenkurs. Kursbuch Niveaustufe B+. Ismaning. Hueber Verlag.
3 Mitziviris, A.F.(2009). AusBlick Deutsch für Jugendliche und junge Erwachsene. Ismaning. Hueber Verlag.
4 Koithan, U. & Schmitz, H & Sieber, T & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu. Mittelstufe B1. München. Klett-Langenscheidt Verlag.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları, örnek metinler, internet

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 2-14 12 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 13 13
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 1 12 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 83