|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, edebiyatla ilgili temel kavramlara, Alman edebi dönemlerine, Almanca edebi eserlerin analizine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Edebiyatın temel kavramlarını ve terimlerini tanımlayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Edebiyatın temel kavramlarını edebi metinler içinde tanımlayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Alman edebi dönemlerinin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Edebi dönem yazarlarını ve eserlerini bilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Edebiyat alanındaki gelişmeleri tarihsel dönemlere ayırabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, Alman edebiyatında 17. yüzyıldan başlayarak 19. yüzyılın ortasına kadar olan edebî dönemlerin ve akımların incelenmesini; gelişmelerin tarihî, felsefi ve sosyolojik açıdan değerlendirilmesini; örnek metinlere veya eserlere yönelik çalışmaları ve etkinlikler yoluyla Almanca edebî metinleri anlama becerisinin geliştirilmesini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Edebi dönemler, Kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Edebi dönem incelemesi: Ortaçağ | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Edebi dönem incelemesi: Rönesans, Hümanizm, Reformasyon | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Edebi dönem İncelemesi: Barok | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Edebi dönem İncelemesi: Aydınlanma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Edebi dönem incelemesi: Sturm und Drang | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Dönemin tipik eserlerinin incelenmesi: Sturm und Drang | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Edebi dönem incelemesi: Klasisizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Edebi dönem incelemesi: Romantizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Dönem eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Dönem eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Dönem eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Dönem eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Edebi dönemlerin karşılaştırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Beutin, W. (Ed.) (2019). Deutsche Literaturgeschichte. Von den Anfängen bis zur Gegenwart (9. Auflage). Stuttgart: Mezler | |
2 | Aytaç, G. (2005). Yeni Alman Edebiyatı Tarihi, Ankara: Akçağ | |
3 | Arak, H. (2010). Deutsche Literatur. Von den Anfängen bis zur Gegenwart. Ankara: Gündüz | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, edebi eserler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 11-14 | 2 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 106 |