|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, edebiyatla ilgili temel kavramlara, Alman edebi dönemlerine, Almanca edebi eserlerin analizine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Edebiyatın temel kavramlarını ve terimlerini tanımlayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Edebiyatın temel kavramlarını edebi metinler içinde tanımlayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Alman edebi dönemlerinin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Edebi dönem yazarlarını ve eserlerini bilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Edebiyat alanındaki gelişmeleri tarihsel dönemlere ayırabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders, Alman edebiyatında 17. yüzyıldan başlayarak 19. yüzyılın ortasına kadar olan edebî dönemlerin ve akımların incelenmesini; gelişmelerin tarihî, felsefi ve sosyolojik açıdan değerlendirilmesini; örnek metinlere veya eserlere yönelik çalışmaları ve etkinlikler yoluyla Almanca edebî metinleri anlama becerisinin geliştirilmesini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Edebi dönemler, Kavramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Edebi dönem incelemesi: Ortaçağ | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Edebi dönem incelemesi: Rönesans, Hümanizm, Reformasyon | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Edebi dönem İncelemesi: Barok | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Edebi dönem İncelemesi: Aydınlanma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Edebi dönem incelemesi: Sturm und Drang | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Dönemin tipik eserlerinin incelenmesi: Sturm und Drang | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Edebi dönem incelemesi: Klasisizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Edebi dönem incelemesi: Romantizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Dönem eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Dönem eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Dönem eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Dönem eserlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Edebi dönemlerin karşılaştırılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Beutin, W. (Ed.) (2019). Deutsche Literaturgeschichte. Von den Anfängen bis zur Gegenwart (9. Auflage). Stuttgart: Mezler | |
| 2 | Aytaç, G. (2005). Yeni Alman Edebiyatı Tarihi, Ankara: Akçağ | |
| 3 | Arak, H. (2010). Deutsche Literatur. Von den Anfängen bis zur Gegenwart. Ankara: Gündüz | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, edebi eserler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 11-14 | 2 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 106 | ||