Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 201 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 201 Adı: ALMANCA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere yabancı dil öğretiminin temelini teşkil eden yöntemlerin, tekniklerin temel yaklaşımlarını kavratma; yaklaşım ve yöntemlerin ders içinde uygulamalarını gösterme. Almanca yöntem ve teknik arasındaki farklılıklar üzerinde odaklanmak ve ders planlamada bu kavramların önemini vurgulamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğretmenlik alanında temel alan bilgisi ve süreçleri tanımlayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Öğretmenlik alanında kullanılan yöntemleri saptayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Sınıf, öğrenci, malzeme gibi mesleki terimleri tanımlayabilir . PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Öğrenme süreçlerini betimleyebilir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Aktiviteleri saptayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 aktivite tasarlayabilir PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Almanca öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Almanca öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Almanca öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Almanca öğretimine yansımaları; Almanca öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Almanca öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Almanca öğretiminin bileşenleri; Almanca öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dil öğretiminin kısa tarihçesi Sunum, Tartışma
2 Dil öğretiminde yöntemlerin ve yaklaşımların doğası Sunum, Tartışma
3 Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi Sunum, Tartışma
4 Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi Sunum, Tartışma
5 Dolaysız Yöntem Sunum, Tartışma
6 İşitsel-Dilsel Yöntem Sunum, Tartışma
7 İşitsel-Dilsel Yöntem Sunum, Tartışma
8 Ara Sınav
9 İşitsel-Göresel Yöntem Sunum, Tartışma
10 Uzlaşmacı Yöntem Sunum, Tartışma
11 Bilişsel Yöntem Sunum, Tartışma
12 İletişimsel Yöntem Sunum, Tartışma
13 İletişimsel Yöntem Sunum, Tartışma
14 Kültürlerarası Yaklaşım Sunum, Tartışma
15 Kültürlerarası Yaklaşım Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Neuner, G/Hunfeld, H. (1998). Methoden des fremdsprachlichen Unterichts. Fernstudieneinheit 4. München. Langenscheidt,
2 Koeppel, R. (2010). Deutsch als Fremdsprache, Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis.
3 Hahn, R. Fremdsprachenlehrmethoden. Studienarbeit.Norderstedt. GRIN Verlag.Seminar. Wintersemester 2006/2007.
4 Gertraud, H. (1997). Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF), Ein Arbeitsbuch Kognition und Konstruktion. Tübingen. Narr Studienbücher.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10-14 5 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 7 7
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 5 5
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 82