|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | ALMAN EDEBİYATI 1 , | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ana edebi dönemlere, eserlere ve hareketlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alman Edebiyatı tarihinin belli başlı olaylarını saptayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tarihsel perspektifi içinde temel edebiyat kavramlarını betimleyebilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Alman Edebiyatı’nın klasik eserlerini saptayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Alman edebi dönem yazarlarını ve eserlerini bilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Dönem eserlerini analiz edebilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Alman edebi dönemlerini karşılaştırabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, Alman edebiyatında 19. yüzyılın ikinci yarısından başlayarak 21. yüzyıla kadar olan edebî dönemlerin ve akımların incelenmesini; gelişmelerin tarihî, felsefi ve sosyolojik açıdan değerlendirilmesini; örnek metinlere veya eserlere yönelik çalışmaları ve etkinlikler yoluyla Almanca edebî metinleri anlama becerisinin geliştirilmesini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Alman edebiyatında edebi dönemler | Anlatım, tartışma |
2 | 19. yüzyıl Alman edebiyatı | Anlatım, tartışma |
3 | 19. yüzyıl Alman edebiyatı | Anlatım, tartışma |
4 | 19. yüzyıl Alman edebiyatı | Anlatım, tartışma |
5 | Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Anlatım, tartışma |
6 | Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Anlatım, tartışma |
7 | Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 20. yüzyıl Alman edebiyatı | Anlatım, tartışma |
10 | 20. yüzyıl Alman edebiyatı | Anlatım, tartışma |
11 | 20. yüzyıl Alman edebiyatı Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Anlatım, tartışma |
12 | Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Anlatım, tartışma |
13 | Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Anlatım, tartışma |
14 | Dönemin önemli yazarları ve eserleri. | Anlatım, tartışma |
15 | Dönemin önemli yazarları ve eserleri Genel tekrar | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Beutin, W. (Ed.) (2019). Deutsche Literaturgeschichte. Von den Anfängen bis zur Gegenwart (9. Auflage). Stuttgart: Mezler | |
2 | Aytaç, G. (2005). Yeni Alman Edebiyatı Tarihi, Ankara: Akçağ | |
3 | Arak, H. (2010). Deutsche Literatur. Von den Anfängen bis zur Gegenwart. Ankara: Gündüz | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, edebi eserler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 11-15 | 2 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |