Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 302 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 302 Adı: SINIF YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET ÖZCAN (mehmetozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavramlarına, sınıfın, fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarına, sınıf kurallarının oluşturulmasına, disiplin ve disiplin modellerine, sınıfta iletişim ve motivasyonun önemine, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulmasına, zaman yönetimi becerisinin kazandırılmasına ve öğretmen-veli ilişkilerine yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sınıf yönetiminin temel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarını açıklayabilir. PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Sınıf kuralları oluşturabilir. PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Olumlu sınıf iklimi ve öğrenme ortamı oluşturabilir. PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Sınıfta olumlu iletişim ve motivasyon etkenlerinden yararlanabilir. PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders sınıf yönetiminin temel kavramları, sınıf yönetimi yaklaşımları, sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları, sınıf kuralları, disiplin ve disiplin modelleri, öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve öğrenci motivasyonu, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması, öğretmen-veli görüşmeleri, sınıfta zaman yönetimi ve öğretmen liderliği konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sınıf Yönetiminin Temel Kavramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Sınıfın Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik Boyutları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Sınıf Kurallarının Oluşturulması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Sınıf Yönetiminde Disiplin Ve Disiplin Modelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Sınıfta İletişim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Sınıfta Öğrenci Motivasyonu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Olumlu Sınıf iklimi ve Öğrenme ortamının Oluşturulması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Öğretmen Veli Görüşmelerinin Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Sınıfta Zaman Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Öğretimin Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Elektronik Öğrenmenin Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Özel gereksinimli Öğrenciler ve Kaynaştırma Eğitiminde Sınıf Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Öğretmen Liderliği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Başar, H. (2003). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 9 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90