Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Ölçme araçlarında bulunması gereken psikometrik özellikleri açıklayabilir |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Ölçme aracı geliştirme basamaklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ihtiyacı doğrultusunda kullanabilir. |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler yapabilir. |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Ölçme sonuçlarını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri, ölçme aracı
geliştirme ve uygulama, test sonuçlarının yorumlanması, test ve madde analizi, değerlendirme ve not verme konularını kapsamaktadır.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
2 |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
3 |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
4 |
Ölçme araçlarının psikometrik özellikleri (güvenirlik) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
5 |
Ölçme araçlarının psikometrik özellikleri (geçerlik, kullanışlılık) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
6 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
7 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
10 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
11 |
Ölçme aracı geliştirme süreci |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 |
Test ve madde analizleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 |
Test ve madde analizleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 |
Test sonuçlarının yorumlanması |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 |
Değerlendirme ve not verme |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kutlu, Ö., Doğan, C. D., Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayıncılık. |
2 |
Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara. |
3 |
Öztürk Gübeş, N. ve Özberk, E. H. (2018). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. ANKARA: Lisans Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders notları, bilgisayar, projeksiyon |