|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Almanca öğretiminde kullanılan ders gereçleri tasarımı ilkelerini tanımlamak, ders kitabı kullanımını örneklemek, materyalleri öğrenerek ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre uyarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yabancı dil öğretiminde ders kitabının öğretim aracı olarak rolü ve önemini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Ders materyallerini, öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ayırt ederek kullanabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Ders materyallerini etkili kullanabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Almanca ders kitaplarını analiz edebilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Almanca ders kitaplarını kıyaslayabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders, bir ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel tasarım, görsel tasarım; dil-anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yabancı dil öğretim programlarında materyalin önemi | Anlatım, tartışma |
| 2 | Ders kitabı analiz ölçütleri | Anlatım, tartışma |
| 3 | Materyal çeşitleri (görsel, işitsel, görsel işitsel) | Anlatım, tartışma |
| 4 | Ders kitabında fiziksel ve görsel tasarım | Anlatım, sunum |
| 5 | Ders kitabının eğitsel tasarımı | Anlatım, sunum |
| 6 | Ders kitabı dil-anlatım özellikleri ve standartlar | Anlatım, sunum |
| 7 | Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu | Anlatım, sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ders kitabı değerlendirme | Sunum, grup çalışması |
| 10 | Ders kitabı analiz ölçütlerinin çeşitli ders kitaplarında uygulanması | Sunum, grup çalışması |
| 11 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
| 12 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
| 13 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
| 14 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
| 15 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kast, B. (Ed.) (1994). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Berlin, München: Langenscheidt. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 11-15 | 2 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 81 | ||