Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 401 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 401 Adı: ALMANCA DERS KİTABI İNCELEMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Almanca öğretiminde kullanılan ders gereçleri tasarımı ilkelerini tanımlamak, ders kitabı kullanımını örneklemek, materyalleri öğrenerek ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre uyarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yabancı dil öğretiminde ders kitabının öğretim aracı olarak rolü ve önemini tanımlayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Ders materyallerini, öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ayırt ederek kullanabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Ders materyallerini etkili kullanabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Almanca ders kitaplarını analiz edebilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Almanca ders kitaplarını kıyaslayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders, bir ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel tasarım, görsel tasarım; dil-anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesini kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yabancı dil öğretim programlarında materyalin önemi Anlatım, tartışma
2 Ders kitabı analiz ölçütleri Anlatım, tartışma
3 Materyal çeşitleri (görsel, işitsel, görsel işitsel) Anlatım, tartışma
4 Ders kitabında fiziksel ve görsel tasarım Anlatım, sunum
5 Ders kitabının eğitsel tasarımı Anlatım, sunum
6 Ders kitabı dil-anlatım özellikleri ve standartlar Anlatım, sunum
7 Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu Anlatım, sunum
8 Ara Sınav
9 Ders kitabı değerlendirme Sunum, grup çalışması
10 Ders kitabı analiz ölçütlerinin çeşitli ders kitaplarında uygulanması Sunum, grup çalışması
11 Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri Sunum, tartışma
12 Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri Sunum, tartışma
13 Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri Sunum, tartışma
14 Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri Sunum, tartışma
15 Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri Sunum, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kast, B. (Ed.) (1994). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Berlin, München: Langenscheidt.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 11-15 2 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 2 1 2
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 81