|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Almanca öğretiminde kullanılan ders gereçleri tasarımı ilkelerini tanımlamak, ders kitabı kullanımını örneklemek, materyalleri öğrenerek ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre uyarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yabancı dil öğretiminde ders kitabının öğretim aracı olarak rolü ve önemini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Ders materyallerini, öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ayırt ederek kullanabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Ders materyallerini etkili kullanabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Almanca ders kitaplarını analiz edebilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Almanca ders kitaplarını kıyaslayabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, bir ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel tasarım, görsel tasarım; dil-anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yabancı dil öğretim programlarında materyalin önemi | Anlatım, tartışma |
2 | Ders kitabı analiz ölçütleri | Anlatım, tartışma |
3 | Materyal çeşitleri (görsel, işitsel, görsel işitsel) | Anlatım, tartışma |
4 | Ders kitabında fiziksel ve görsel tasarım | Anlatım, sunum |
5 | Ders kitabının eğitsel tasarımı | Anlatım, sunum |
6 | Ders kitabı dil-anlatım özellikleri ve standartlar | Anlatım, sunum |
7 | Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu | Anlatım, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ders kitabı değerlendirme | Sunum, grup çalışması |
10 | Ders kitabı analiz ölçütlerinin çeşitli ders kitaplarında uygulanması | Sunum, grup çalışması |
11 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
12 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
13 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
14 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
15 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kast, B. (Ed.) (1994). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Berlin, München: Langenscheidt. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 11-15 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |