Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 404 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 404 Adı: OKULLARDA REHBERLİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Psikolojik danışma ile ilgili temel kavram ve ilkeleri öğretmek, psikolojik danışmanın gelişimi, danışma alanları ve yardım meslekleri konusunda uygun anlayışlar geliştirmelerine katkı sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini açıklayabilir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Rehberliğin amaçlarını tanımlayabilir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenci kişilik hizmetlerini ve rehberlik kavramlarını açıklayabilir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin etik kurallarını açıklayabilir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); temel hizmetleri/müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatım, tartışma
2 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri Anlatım, tartışma
3 Psikolojik danışmanlık ve rehberliği ortaya çıkaran faktörler Anlatım, tartışma
4 Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik Anlatım, tartışma
5 Rehberlik, psikolojik danışma ve psikoterapi Anlatım, tartışma
6 Rehberliğin amaçları ve ilkeleri Anlatım, tartışma
7 Psikolojik danışma ve rehberlikte başlıca hizmet türleri Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Eğitsel ve mesleki rehberlik Anlatım, tartışma
10 Kişisel rehberlik Anlatım, tartışma
11 Okullarda rehberlik servisleri-hizmetler Anlatım, tartışma
12 Bireyi tanıma teknikleri Anlatım, tartışma
13 Psikolojik danışma süreci ve etik Anlatım, tartışma
14 Rehberlik ve özel eğitim Anlatım, tartışma
15 Psikolojik danışmada örgüt ve personel Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydın, B. (2010). Rehberlik. İkinci baskı, Ankara: Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 84