|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Psikolojik danışma ile ilgili temel kavram ve ilkeleri öğretmek, psikolojik danışmanın gelişimi, danışma alanları ve yardım meslekleri konusunda uygun anlayışlar geliştirmelerine katkı sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Rehberliğin amaçlarını tanımlayabilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenci kişilik hizmetlerini ve rehberlik kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin etik kurallarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Rehberlik ve psikolojik danışma (RPD) hizmetlerinin eğitimdeki yeri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); temel hizmetleri/müdahaleleri; sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri | Anlatım, tartışma |
3 | Psikolojik danışmanlık ve rehberliği ortaya çıkaran faktörler | Anlatım, tartışma |
4 | Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik | Anlatım, tartışma |
5 | Rehberlik, psikolojik danışma ve psikoterapi | Anlatım, tartışma |
6 | Rehberliğin amaçları ve ilkeleri | Anlatım, tartışma |
7 | Psikolojik danışma ve rehberlikte başlıca hizmet türleri | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitsel ve mesleki rehberlik | Anlatım, tartışma |
10 | Kişisel rehberlik | Anlatım, tartışma |
11 | Okullarda rehberlik servisleri-hizmetler | Anlatım, tartışma |
12 | Bireyi tanıma teknikleri | Anlatım, tartışma |
13 | Psikolojik danışma süreci ve etik | Anlatım, tartışma |
14 | Rehberlik ve özel eğitim | Anlatım, tartışma |
15 | Psikolojik danışmada örgüt ve personel | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydın, B. (2010). Rehberlik. İkinci baskı, Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 84 |