Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 401 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 401 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 13
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
LOKMAN TANRIKULU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Var
Dersin Amacı
Bu dersin amaçları, öğrencinin; Sınıf içinde öğretmenlik uygulaması yaparak öğretmenlik becerisini geliştirmesini ve pekiştirmesini sağlamak; Yürürlükte olan Milli Eğitim sistemi, işleyişi ve içeriği hakkında bilgi edinmesini sağlamak; Bu döneme kadar kuramsal olarak öğrendiği yaklaşım, yöntem ve teknikleri gerçek ortamlarda aktarıp uygulayabilmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğretmenlik mesleğini, sınıf ortamını ve öğretmenlik mesleğinin mesleki gerekliliklerini açıklayabilir. PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yabancı Dil öğretiminin temel gerekliliklerini tanır ve bu çerçevede uygun ders içerikleri hazırlayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Ders anlatımında kullanılan soru sorma ve açıklama tekniklerini uygulayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Derslerde kullanılan ek materyalleri etkin bir şekilde hazırlayıp uygulayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Sınav ve test hazırlayabilir, uygulayabilir ve sonuçlarını analiz edebilir. PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönem planını tanıtma Anlatım, tartışma
2 Uygulama okulunun tanıtımı, uygulama öğretmenleriyle dönem planı hazırlama Anlatım, tartışma ve uygulama
3 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
4 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
5 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
6 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
7 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
8 Ara Sınav
9 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
10 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
11 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
12 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
13 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
14 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
15 Ders hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma ve uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Güneş, H. Demirtaş, H. (2004) Okul Deneyimi I-II. Ankara
2 Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 12 48
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 8 64
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 14 112
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 396