Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 503 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 503 Adı: KARŞILAŞTIRMALI DİL BİLGİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ,
Öğretim Dili Almanca
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, Almanca ve Türkçe dil yapılarının kullanışları konusunda farkındalık yaratmayı ve böylece öğrencilerin her iki dili doğru kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkçe ve Almancanın ayrıntılı dilbilimsel çözümlemeleri yapabilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkçe ve Almanca dilbilgisi yapılarının benzerliklerini ve farklılıklarını belirleyebilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkçe-Almanca olumsuz aktarım konusunda farkındalık kazanabilir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Karşılaştırmalı dilbilgisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Türkçeden sonra Almanca öğretiminde karşılaşılan problemleri tanımlayabilir. PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
.Almanca ve Türkçe dil yapıları arasındaki benzerlik ve farklılıkların karşılaştırma yapılarak incelenmesi; iki dildeki kelime türlerinin karşılaştırılarak ortak ve farklı yönlerinin saptanması; iki dildeki zamanların karşılaştırılması; iki dildeki bağlaçların ve cümle yapılarının karşılaştırmalı olarak ele alınması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dillerin tipolojisi Anlatım, Tartışma
2 Biçimbilimsel çözümleme Türk ve Alman alfabesinin özellikleri Anlatım, Tartışma
3 Türkçede ve Almancada adlar. Anlatım, Tartışma
4 Türkçede ve Almancada zamirler. Anlatım, Tartışma
5 Türkçede ve Almancada fiiller. Anlatım, Tartışma
6 Türkçe ve Almancada yardımcı eylemler Anlatım, Tartışma
7 Türkçede ve Almancada fiillerde zamanlar Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Türkçede ve Almancada sıfatlar. Anlatım, Tartışma
10 Türkçede ve Almancada sıfatlar. Anlatım, Tartışma
11 Türkçede ve Almancada sözcük yapımı. Anlatım, Tartışma
12 Türkçede ve Almancada bağlaçlar. Anlatım, Tartışma
13 Türkçede ve Almancada edatlar. Anlatım, Tartışma
14 Türkçede ve Almancada belirteçler. Anlatım, Tartışma
15 Türkçede ve Almancada sözdizimi. Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Balcı, T. (2009). Grundzüge der Türkisch-Deutschen Kontrastiven Grammatik. Adana. Ulusoy Matbaası.
2 Çakır, H. (2011). Grammatik kurz & bündig Türkisch. Stuttgart. PONS GmbH.
3 Uslu, Z. (2008). Türkçe-Almanca Karşılaştırmalı Temel Dilbilgisi. Ankara. Anı Yayıncılık.
4 Voit, H. (2011). Grammatik kurz & bündig Deutsch. Stuttgart. PONS GmbH.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10-14 5 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 12 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 107