|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ, | ||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, Almanca ve Türkçe dil yapılarının kullanışları konusunda farkındalık yaratmayı ve böylece öğrencilerin her iki dili doğru kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçe ve Almancanın ayrıntılı dilbilimsel çözümlemeleri yapabilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkçe ve Almanca dilbilgisi yapılarının benzerliklerini ve farklılıklarını belirleyebilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkçe-Almanca olumsuz aktarım konusunda farkındalık kazanabilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Karşılaştırmalı dilbilgisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Türkçeden sonra Almanca öğretiminde karşılaşılan problemleri tanımlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
.Almanca ve Türkçe dil yapıları arasındaki benzerlik ve farklılıkların karşılaştırma yapılarak incelenmesi; iki dildeki kelime türlerinin karşılaştırılarak ortak ve farklı yönlerinin saptanması; iki dildeki zamanların karşılaştırılması; iki dildeki bağlaçların ve cümle yapılarının karşılaştırmalı olarak ele alınması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dillerin tipolojisi | Anlatım, Tartışma |
2 | Biçimbilimsel çözümleme Türk ve Alman alfabesinin özellikleri | Anlatım, Tartışma |
3 | Türkçede ve Almancada adlar. | Anlatım, Tartışma |
4 | Türkçede ve Almancada zamirler. | Anlatım, Tartışma |
5 | Türkçede ve Almancada fiiller. | Anlatım, Tartışma |
6 | Türkçe ve Almancada yardımcı eylemler | Anlatım, Tartışma |
7 | Türkçede ve Almancada fiillerde zamanlar | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkçede ve Almancada sıfatlar. | Anlatım, Tartışma |
10 | Türkçede ve Almancada sıfatlar. | Anlatım, Tartışma |
11 | Türkçede ve Almancada sözcük yapımı. | Anlatım, Tartışma |
12 | Türkçede ve Almancada bağlaçlar. | Anlatım, Tartışma |
13 | Türkçede ve Almancada edatlar. | Anlatım, Tartışma |
14 | Türkçede ve Almancada belirteçler. | Anlatım, Tartışma |
15 | Türkçede ve Almancada sözdizimi. | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Balcı, T. (2009). Grundzüge der Türkisch-Deutschen Kontrastiven Grammatik. Adana. Ulusoy Matbaası. | |
2 | Çakır, H. (2011). Grammatik kurz & bündig Türkisch. Stuttgart. PONS GmbH. | |
3 | Uslu, Z. (2008). Türkçe-Almanca Karşılaştırmalı Temel Dilbilgisi. Ankara. Anı Yayıncılık. | |
4 | Voit, H. (2011). Grammatik kurz & bündig Deutsch. Stuttgart. PONS GmbH. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10-14 | 5 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |