|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ, | ||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, Almanca ve Türkçe dil yapılarının kullanışları konusunda farkındalık yaratmayı ve böylece öğrencilerin her iki dili doğru kullanmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkçe ve Almancanın ayrıntılı dilbilimsel çözümlemeleri yapabilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkçe ve Almanca dilbilgisi yapılarının benzerliklerini ve farklılıklarını belirleyebilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkçe-Almanca olumsuz aktarım konusunda farkındalık kazanabilir. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Karşılaştırmalı dilbilgisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Türkçeden sonra Almanca öğretiminde karşılaşılan problemleri tanımlayabilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| .Almanca ve Türkçe dil yapıları arasındaki benzerlik ve farklılıkların karşılaştırma yapılarak incelenmesi; iki dildeki kelime türlerinin karşılaştırılarak ortak ve farklı yönlerinin saptanması; iki dildeki zamanların karşılaştırılması; iki dildeki bağlaçların ve cümle yapılarının karşılaştırmalı olarak ele alınması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dillerin tipolojisi | Anlatım, Tartışma |
| 2 | Biçimbilimsel çözümleme Türk ve Alman alfabesinin özellikleri | Anlatım, Tartışma |
| 3 | Türkçede ve Almancada adlar. | Anlatım, Tartışma |
| 4 | Türkçede ve Almancada zamirler. | Anlatım, Tartışma |
| 5 | Türkçede ve Almancada fiiller. | Anlatım, Tartışma |
| 6 | Türkçe ve Almancada yardımcı eylemler | Anlatım, Tartışma |
| 7 | Türkçede ve Almancada fiillerde zamanlar | Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkçede ve Almancada sıfatlar. | Anlatım, Tartışma |
| 10 | Türkçede ve Almancada sıfatlar. | Anlatım, Tartışma |
| 11 | Türkçede ve Almancada sözcük yapımı. | Anlatım, Tartışma |
| 12 | Türkçede ve Almancada bağlaçlar. | Anlatım, Tartışma |
| 13 | Türkçede ve Almancada edatlar. | Anlatım, Tartışma |
| 14 | Türkçede ve Almancada belirteçler. | Anlatım, Tartışma |
| 15 | Türkçede ve Almancada sözdizimi. | Anlatım, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Balcı, T. (2009). Grundzüge der Türkisch-Deutschen Kontrastiven Grammatik. Adana. Ulusoy Matbaası. | |
| 2 | Çakır, H. (2011). Grammatik kurz & bündig Türkisch. Stuttgart. PONS GmbH. | |
| 3 | Uslu, Z. (2008). Türkçe-Almanca Karşılaştırmalı Temel Dilbilgisi. Ankara. Anı Yayıncılık. | |
| 4 | Voit, H. (2011). Grammatik kurz & bündig Deutsch. Stuttgart. PONS GmbH. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10-14 | 5 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 107 | ||