|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİNE DEMİL (eminedemil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı hadis tarihi ve usulünün temel kavramlarını tanıtmak ve hadisleri değerlendirmede metodoloji kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hadislerin günümüze kadar geçirdiği aşamaları kavrar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hadis tarihindeki tartışmaları öğrenir |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Hadis tarihinin gelişim sürecini öğrenir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Hadis tarihindeki temel kavramları öğrenir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Hadis tarihinde hadis kavramının gelişim sürecini öğrenir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Hadis tarihinde sünnet kavramının gelişim sürecini öğrenir |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste başlangıçtan günümüze hadis tarihi ve usulü, temel konuları, eserleri ve kavramlarıyla incelenmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hz. Peygamber döneminde hadis | Anlatım |
| 2 | Sahabe döneminde hadis | Anlatım |
| 3 | Tabiin döneminde hadis | Anlatım |
| 4 | Tebe-i Tabiîn döneminde hadis | Anlatım |
| 5 | Ekoller ve yaklaşımları | Anlatım |
| 6 | Hicrî üçüncü asrın temel özellikleri | Anlatım |
| 7 | Temel hadis kaynaklarının yazılması | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hicrî dördüncü asırda hadis ilmiyle ilgili gelişmeler | anlatım |
| 10 | Hicrî beşinci asırda hadis ilmiyle ilgili gelişmeler | anlatım |
| 11 | Nakil döneminde hadis ilmiyle ilgili gelişmeler | anlatım |
| 12 | Son dönemde hadis ilmiyle ilgili gelişmeler | anlatım |
| 13 | Oryantalizm ve hadis | anlatım |
| 14 | Türkiye'de hadis çalışmaları | anlatım |
| 15 | İslam dünyasında hadis çalışmaları | anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hadis tarihi Ahmet Yücel İfav Yayınları, İstanbul, 2017 | |
| 2 | Talat Koçyiğit, Hadis Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara, 2006 | |
| 3 | Ahmet Yücel, Hadis İlminde Tarih Anlayışı ve Hadis Tarihi Yazıcılığı, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 11/21 (2013), 271-302. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 12 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||