|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CENGİZ GÜNEŞ (cengizgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arapça eğitimindeki başarısızlıkların farkına varmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arapça eğitimindeki başarısızlığın temel nedenlerini maddeler halinde sayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Arapça eğitiminde Türkçeyi iyi bilmenin önemini kavrayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dil öğretirken İngilizce gibi üçüncü bir dille bağdaştırmanın önemini kavrayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Muhatabın yaşının dil eğitimindeki önemini kavrayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Medreselerin Arapça eğitimindeki başarısızlıklarının nedenlerini bilebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | İmam Hatip okullarının Arapça eğitimindeki başarısızlık nedenlerini bilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | İlahiyat fakültelerinin başarısızlık nedenlerini bilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Pratik yapmanın dil eğitimindeki önemini vurgulayabilr |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Medreselerde Arapça eğitimi, İmam Hatiplerde Arapça Eğitimi, İlahiyat Fakültelerinde Arapça Eğitimi, İslam Enstitülerinde Arapça Eğitimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Arapça eğitimindeki başarısızlığın nedenleri | Anlatma, soru-cevap |
2 | Arapça eğitimindeki başarısızlığın nedenleri | Anlatma, soru-cevap |
3 | Arapça eğitiminde Türkçeyi iyi bilmenin önemi | Anlatma, soru-cevap |
4 | Dil eğitiminde üçüncü bir dille bağdaştırmanın önemi | Anlatma, soru-cevap |
5 | Muhatabın yaşının dil eğitimindeki önemi | Anlatma, soru-cevap |
6 | Medreselerin dil eğitiminde başarısız olma nedenleri | Anlatma, soru-cevap |
7 | İmam Hatiplerin dil eğitiminde başarısız olma nedenleri | Anlatma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlahiyat fakültelerinin dil eğitiminde başarısız olma nedenleri | Anlatma, soru-cevap |
10 | İslam Enstitülerinin başarısız olma nedenleri | Anlatma, soru-cevap |
11 | Pratik yapmanın dil eğitimine katkıları | Anlatma, soru-cevap |
12 | Tercüme yapmanın dil eğitimine katkıları | Anlatma, soru-cevap |
13 | Öğrenilen dili konuşanlarla diyalog yapmanın dil eğitimine katkıları | Anlatma, soru-cevap |
14 | Tercüme edilmiş eserleri orjinalleriyle kıyaslayarak okumanın dil eğitimine katkıları | Anlatma, soru-cevap |
15 | Öğrenilen dilde yazılar yazmanın dil eğitimine katkıları | Anlatma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Candemir Doğan, Sistematik Yabancı Dil Öğretim Yaklaşımı ve Yöntemleri, Ensar Yay. İstanbul: 2012 | |
2 | İsmail Durmuş, Çeviri Sanatının Esasları, Akdem Yayınları, İstanbul: 2021 | |
3 | Emrullah İşler - Musa Yıldız, Arapça Çeviri Kılavuzu, Elif Yayınları, İstanbul: 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kişisel notlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |