Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMÖ 303 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMÖ 303 Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-I Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, DERYA ÖZLEM YAZLIK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Etkili bir matematik öğretimi için alana özel öğretim yöntemlerinin öğretmen adayları tarafından kavranmasını ve benimsenmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilecek. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 genel öğretim yöntem ve tekniklerini matematik konu alanına uygulayacak. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
Performans Ödevi
DÖÇ-3 matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri açıklar, bunlarla ilgili uygulamaları yapacak. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
Performans Ödevi
DÖÇ-4 matematikte farklı konuların (sayılar, kesirler, geometri) öğretimine yönelik önerilerde bulunacak. PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır..
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısı ile inceleyecek. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Matematik dersi öğretim programı genel amaçlarını ve kazandırılması istenen becerileri açıklayabilecek PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel Öğrenme alanları: Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenme Anlatım, Tartışma, Soru cevap
2 Bloom taksonomisi: Bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme Anlatım, Tartışma, Soru cevap
3 Matematik dersi öğretim programlarının genel amaçlarının geçmişten günümüze incelenmesi Anlatım, Tartışma, Soru cevap
4 Matematik dersi öğretim programlarında kazandırılması hedeflenen becerilerin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Soru cevap
5 Doğrudan anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, gösteri yöntemi, gezi-gözlem yöntemi, rol oynama, örnek olay yöntemi, Anlatım, Tartışma, Soru cevap
6 Yapılandırmacı Yaklaşım, Buluş yoluyla öğrenme Anlatım, Tartışma, Soru cevap
7 Problem tabanlı öğrenme Anlatım, Tartışma, Soru cevap
8 Ara Sınav
9 Bilgisayar destekli matematik öğretimi ve örnek etkinliklerin sunulması Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma
10 Çoklu zeka kuramı ve örnek etkinlikler Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma
11 5E yöntemi ve örnek etkinliklerin sunulması Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma
12 Matematiksel öğrenme: Kavram yanılgılarının teşhis edilmesi Anlatım, Tartışma, Grup çalışması
13 Geometri anlama düzeyleri ve geometri öğretiminde karşılaşılan güçlükler Anlatım, Tartışma, Grup çalışması
14 Ders Kitaplarının içeriklerinin incelenmesi Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma
15 Ders kitaplarında kullanılan yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Altun, M. 2001; Matematik Öğretimi (İlköğretim İkinci Kademede (6,7,8. Sınıflarda), Aktüel yayınları, Bursa
2 Baki, A. 2008; Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi
3 Matematik dersi öğretim programı (2005, 2013, 2017, 2018)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Matematik öğretim programları, Kitap, Projeksiyon cihazı, Öğrenme nesneleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 2 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 7 21
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 7 21
       c) Performans Ödevi 3 7 21
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 153