Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilecek. |
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlayabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
genel öğretim yöntem ve tekniklerini matematik konu alanına uygulayacak. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 |
matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri açıklar, bunlarla ilgili uygulamaları yapacak. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 |
matematikte farklı konuların (sayılar, kesirler, geometri) öğretimine yönelik önerilerde bulunacak. |
PÇ-13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır..
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısı ile inceleyecek. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-6 |
Matematik dersi öğretim programı genel amaçlarını ve kazandırılması istenen becerileri açıklayabilecek |
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Temel Öğrenme alanları: Bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenme |
Anlatım, Tartışma, Soru cevap |
2 |
Bloom taksonomisi: Bilgi, anlama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme |
Anlatım, Tartışma, Soru cevap |
3 |
Matematik dersi öğretim programlarının genel amaçlarının geçmişten günümüze incelenmesi |
Anlatım, Tartışma, Soru cevap |
4 |
Matematik dersi öğretim programlarında kazandırılması hedeflenen becerilerin incelenmesi |
Anlatım, Tartışma, Soru cevap |
5 |
Doğrudan anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, gösteri yöntemi, gezi-gözlem yöntemi, rol oynama, örnek olay yöntemi, |
Anlatım, Tartışma, Soru cevap |
6 |
Yapılandırmacı Yaklaşım, Buluş yoluyla öğrenme |
Anlatım, Tartışma, Soru cevap |
7 |
Problem tabanlı öğrenme |
Anlatım, Tartışma, Soru cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bilgisayar destekli matematik öğretimi ve örnek etkinliklerin sunulması |
Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma |
10 |
Çoklu zeka kuramı ve örnek etkinlikler |
Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma |
11 |
5E yöntemi ve örnek etkinliklerin sunulması |
Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma |
12 |
Matematiksel öğrenme: Kavram yanılgılarının teşhis edilmesi |
Anlatım, Tartışma, Grup çalışması |
13 |
Geometri anlama düzeyleri ve geometri öğretiminde karşılaşılan güçlükler |
Anlatım, Tartışma, Grup çalışması |
14 |
Ders Kitaplarının içeriklerinin incelenmesi |
Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma |
15 |
Ders kitaplarında kullanılan yöntem ve tekniklerin değerlendirilmesi |
Tartışma, Grup çalışması, Rapor hazırlama ve sunma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
• Altun, M. 2001; Matematik Öğretimi (İlköğretim İkinci Kademede (6,7,8. Sınıflarda), Aktüel yayınları, Bursa |
2 |
Baki, A. 2008; Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi |
3 |
Matematik dersi öğretim programı (2005, 2013, 2017, 2018) |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Matematik öğretim programları, Kitap, Projeksiyon cihazı, Öğrenme nesneleri |