|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
M. Ö. 50 000 yıllarından itibaren matematiğn tarihsel gelişimini vermek.Öğrencilerin Çin ve Babil matematiğinden başlayarak matematiğin tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olmaları, günlük ihtiyaçlardan doğan matematiğin tarihsel gelişim içerisinde nasıl formal bir yapı kazandığını fark etmeleri, doğu ve batı matematiğini birbirinden ayıran özelliklere vurgu yapılarak matematiğin çok kültürlü yapısını kavramaları, bugün kullanmış olduğumuz matematiksel kavramların kökenlerine ilişkin bir bakış kazanmaları amaçlanmıştır. Ayrıca, matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyelin öğrenciler tarafından fark edilmesi ve matematiğin bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü fark etmeleri amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Önemli matematiksel kavramların tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Matematiğin çok kültürlü yapısını kavrayabilir. |
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde matematiğin oynadığı rolü acıklayabilir. |
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Matematik tarihinden seçilen özel durumları matematik öğretimi sürecinde kullanabilir. |
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Matematik tarihindeki bilim adamlarını tanır. |
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Türk islam bilim adamları ve çalışmalarını tanır |
PÇ-10 Matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
M.Ö. 50 000 yıllarından başlayarak aritmetiğin gelişimi ve işlemler. Geometri, alanlar, katılar, analitik geometri, modern geometri, geometri araçları, cebir, denklemler, Binom teoremi, logaritma, trigonometri, ölçüler, metrik sistem, kümeler, integral, bilgisayarlar, sayılar, yapılar, denklem çözme, vektörler ve grafikler gibi konularda, matematik üzerine yapılan çalışmalar ve bu çalışmaları yapan matematikçilerin bibliyografileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki rolü | Konu anlatımı |
2 | Günlük ihtiyaçlardan doğan matematik | Konu anlatımı |
3 | Eski Mısır ve Babil matematiği | Konu anlatımı |
4 | Eski Yunan Matematiği: Thales, Pythagoras , Hippocrates ve Eudoxous | Konu anlatımı |
5 | Eski Yunan Matematiği: Euclid , Archimedes ve Eratothenes | Konu anlatımı |
6 | Eski Yunan Matematiği: Appolonius, Ptolemy, Heron ve Diophantus | Konu anlatımı |
7 | Brahmagupta | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | 8-15. asır İslam Dünyası Matematikçileri: Harezmi, Banu Musa | Konu anlatımı |
10 | 8-15. asır İslam Dünyası Matematikçileri: Abu Kamil, Abul Vefa, Al-Karkhi | Konu anlatımı |
11 | 8-15. asır İslam Dünyası Matematikçileri: Omer Hayyam, El Biruni | Konu anlatımı |
12 | Doğudan yükselen ışık: Uluğ Bey, Kadızade, Ali Kuşçu | Konu anlatımı |
13 | Çağdaş matematiğin doğuşu | Konu anlatımı |
14 | Öğrenci sunumları | Konu anlatımı |
15 | Öğrenci sunumları | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Florian Cajori, Matematik Tarihi, Odtü Yayınları, 2014 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
DERS KİTAPLARI |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 2 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |