|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RAMAZAN ŞİMŞEK (ramazansimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çocuklara okuma kültürü ve zevki kazandırmak amacı ile çocuğa göre ve çocuk için yazılmış eserlerden yararlanmayı öğretmen adaylarına öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuk edebiyatı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken nitelikleri açıklar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Çocuğa yönelik eserlerin hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken ilkeler hakkında farkındalık kazanır. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Metinsellik ölçütlerini bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Muhtevası ve kaynaklar, Ders kitabı-ödev dağıtımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Modernizm-edebiyat-çocuk edebiyatı ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Çocuk şiirleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Çocuk romanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Çocuk romanları II | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Çocuklara yönelik diğer edebî türler: Ninni, tekerleme, bilmeceler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çizgi filmler ve subiliminal içerikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Çocuk kitaplarının Dış yapı özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Çocuk kitaplarının İç Yapı özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Eser Analizi I | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Eser Analizi II | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Eser Analizi III | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oğuzkan, Ferhan (2013). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
2 | Güleryüz, Hasan (2002). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |