Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEB 315A - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEB 315A Adı: ÇOCUK EDEBİYATI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RAMAZAN ŞİMŞEK (ramazansimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çocuklara okuma kültürü ve zevki kazandırmak amacı ile çocuğa göre ve çocuk için yazılmış eserlerden yararlanmayı öğretmen adaylarına öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuk edebiyatı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Çocuk yayınlarında bulunması gereken nitelikleri açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Çocuğa yönelik eserlerin hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken ilkeler hakkında farkındalık kazanır. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Metinsellik ölçütlerini bilir. PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Muhtevası ve kaynaklar, Ders kitabı-ödev dağıtımı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Modernizm-edebiyat-çocuk edebiyatı ilişkisi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Çocuk şiirleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 Çocuk romanları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Çocuk romanları II Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Çocuklara yönelik diğer edebî türler: Ninni, tekerleme, bilmeceler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Çizgi filmler ve subiliminal içerikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 Çocuk kitaplarının Dış yapı özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 Çocuk kitaplarının İç Yapı özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 Eser Analizi I Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 Eser Analizi II Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 Eser Analizi III Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 Dönemin değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Oğuzkan, Ferhan (2013). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
2 Güleryüz, Hasan (2002). Yaratıcı Çocuk Edebiyatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 7 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 122