| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Konuşma yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Kırgız Türkçesinde kendini tanıtabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Kırgız Türkçesinin deyim ve özdeyişlerini kullanabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Basit düzeyde konuşabilir, olayları özetleyip anlatabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Kendi anılarını anlatabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Kırgız Türkleri hakkında genel bilgi, sözlü anlatım çalışmaları, cümleler kurma, günlük konuşmalar (tanışma, hal-hatır sorma, adres sorma; otelde lokantada, durakta, alışverişte, garda v.b. yerlerde konuşmalar), Kendini tanıtma, hatıra anlatma, kısa hikayeler anlatma, okunan metinlerden anlaşılanların anlatılmaları. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Konuşmada dikkat edilecek hususlar. Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
| 2 |
Para bozdurma |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
| 3 |
Yönler. Renkler |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi |
| 4 |
Kütüphanede geçen diyalog |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 5 |
Veda sırasında geçen diyalog |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 6 |
Turizm bürosunda geçen diyalog |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 7 |
Hastalıklar ve doktorla diyalog kurma |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Anılar, kısa hikâyeler anlatma |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 10 |
Ülkeler ve milletler |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 11 |
Polisle diyalog kurma |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 12 |
Rica, istek, teşekkür, özür |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 13 |
Sayılarla ilgili diyalog |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 14 |
Ölçülerle ilgili diyalog |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 15 |
Gümrükte geçen diyalog |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
KOCAOĞLU, Timur v.d.,Türk Dünyası Konuşma Kılavuzu, TDAV yayınları, İstanbul, 1992. |
| 2 |
Çeviri Sorunları, Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, TDK, Ankara, 1978. |
| 3 |
Ercilasun Ahmet, B, Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, Ankara, 1991. |
| 4 |
KULTAYEVA Ü. B., Kırgızça Süylöşöbüz, Bişkek, 2004. |
| 5 |
YUDAHİN, K. K., (Çev. A. Taymas) Kırgız Sözlüğü I,II, Ankara, 1988. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |