Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Konuşma için dikkat edilecek hususları öğrenir. Konuşma yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Tatar Türkçesinde kendini tanıtabilir |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Tatar Türkçesinin deyim ve özdeyişlerini kullanabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Basit düzeyde konuşabilir, olayları özetleyip anlatabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Kendi anılarını anlatabilir |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Tatar Türkleri hakkında genel bilgi, sözlü anlatım çalışmaları, cümleler kurma, günlük konuşmalar (tanışma, hal-hatır sorma, adres sorma; otelde lokantada, durakta, alışverişte, garda v.b. yerlerde konuşmalar), Kendini tanıtma, hatıra anlatma, kısa hikayeler anlatma, okunan metinlerden anlaşılanların anlatılmaları. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Konuşmada dikkat edilecek hususlar. Kendini tanıtma |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
2 |
Para bozdurma |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
3 |
Yönler. Renkler |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
4 |
Kütüphanede geçen diyalog |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
5 |
Veda sırasında geçen diyalog |
Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
6 |
Turizm bürosunda geçen diyalog |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
7 |
Hastalıklar ve doktorla diyalog kurma |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Anılar, kısa hikâyeler anlatma |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
10 |
Ülkeler ve milletler |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
11 |
Polisle diyalog kurma |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
12 |
Rica, istek, teşekkür, özür |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
13 |
Sayılarla ilgili diyalog |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
14 |
Ölçülerle ilgili diyalog |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi |
15 |
Gümrükte geçen diyalog |
Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
KOCAOĞLU, Timur v.d.,Türk Dünyası Konuşma Kılavuzu, TDAV yayınları, İstanbul, 1992. |
2 |
Çeviri Sorunları, Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, TDK, Ankara, 1978. |
3 |
ERCİLASUN Ahmet, B, Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, Ankara, 1991 |
4 |
Türkçe-Tatarca Sözlük, Kazan 1998. |
5 |
Tatarca-Türkçe Sözlük, Kazan 1997. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |