Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 235 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 235 Adı: TATAR TÜRKÇESİ KONUŞMA I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DOĞAN ÇOLAK (dcolak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tatar Türkçesi’nin günlük konuşma dilini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Konuşma için dikkat edilecek hususları öğrenir. Konuşma yöntemlerini kullanabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tatar Türkçesinde kendini tanıtabilir PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tatar Türkçesinin deyim ve özdeyişlerini kullanabilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Basit düzeyde konuşabilir, olayları özetleyip anlatabilir. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Kendi anılarını anlatabilir PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tatar Türkleri hakkında genel bilgi, sözlü anlatım çalışmaları, cümleler kurma, günlük konuşmalar (tanışma, hal-hatır sorma, adres sorma; otelde lokantada, durakta, alışverişte, garda v.b. yerlerde konuşmalar), Kendini tanıtma, hatıra anlatma, kısa hikayeler anlatma, okunan metinlerden anlaşılanların anlatılmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konuşmada dikkat edilecek hususlar. Kendini tanıtma Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
2 Para bozdurma Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
3 Yönler. Renkler Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
4 Kütüphanede geçen diyalog Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması
5 Veda sırasında geçen diyalog Anlatma Yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması
6 Turizm bürosunda geçen diyalog Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
7 Hastalıklar ve doktorla diyalog kurma Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
8 Ara Sınav
9 Anılar, kısa hikâyeler anlatma Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
10 Ülkeler ve milletler Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması
11 Polisle diyalog kurma Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması
12 Rica, istek, teşekkür, özür Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
13 Sayılarla ilgili diyalog Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
14 Ölçülerle ilgili diyalog Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi
15 Gümrükte geçen diyalog Anlatma yöntemi, Soru cevap yöntemi, Beceri geliştirme çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 KOCAOĞLU, Timur v.d.,Türk Dünyası Konuşma Kılavuzu, TDAV yayınları, İstanbul, 1992.
2 Çeviri Sorunları, Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, TDK, Ankara, 1978.
3 ERCİLASUN Ahmet, B, Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, Ankara, 1991
4 Türkçe-Tatarca Sözlük, Kazan 1998.
5 Tatarca-Türkçe Sözlük, Kazan 1997.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120