Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 240 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 240 Adı: RUSÇA DİNLEME VE OKUMA II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DUYGU ÖZAKIN (duyguozakin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere günlük durumlarla başa çıkmalarını sağlayacak dil becerileri kazandırmak ve bölümlerinde verimli birer öğrenci olmaları için gereken akademik bilgiyi sağlamaktır. Bu ders öğrencilere Rusça dilbilgisi yapısını ve kelimelerin temelini anlamayı sağlayacak yeterliliği verir. Öğrencilerin kişisel olarak ve sosyal çevrede Rus dilinin önemini kavramaları beklenir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Rus dilinin temel ve ileri düzeydeki bilgilerini edinip kendisini ifade edebilir. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kiril alfabesiyle yazılan metinleri hızlı ve doğru bir şekilde okuyup anlayabilir. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Okunan metni dikte yöntemiyle Kiril alfabesi el yazısıyla hızlı ve doğru yazabilir. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Okunan metinde dinleme yöntemiyle bir kelimenin vurgusunu bulabilir. PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Kelime hazinesi edinip, bu hazineyi zenginleştirebilir. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste ana yetenekler – dinleme, okuma konuşma, telaffuz – derinlemesine çalışılacaktır. A2 düzeyinde dil becerileri kazandırılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Genel tekrar. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
2 İsmin -de hali ile çekimlenmiş isimlerin ve ismin -de hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgularını bulma çalışmaları. İsmin -de halinde kullanılan yeni fiillerin mastar ve çekimlenmiş hallerinin öğretilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
3 İsmin -i hali ile çekimlenmiş isimlerin, "куда?" sorusuna cevap veren cümlelerin ve ismin -i hali edatlarının yer aldığı metinleri okuma çalışmaları, bu metinlerin dikte edilmesi ve sözcük vurgularını tespit etme çalışmaları. İsmin -i hali ile kullanılan yeni fiillerin ve çekimlerinin öğretilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
4 "кого/что?" sorularının, ismin -i hali ile çekimlenmiş isimlerin ve edatların yer aldığı metinleri okuma çalışmaları, dikte edilmesi ve sözcük vurgularını tespit etme çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme çalışmaları. Sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
5 "о ком/ о чём?" sorularının bulunduğu metinleri okuma çalışmaları, dikte edilmesi ve sözcük vurgusunu tespit etme çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. "о" edatıyla kullanılan fillerin ve çekimlerinin öğretilmesi. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
6 İsmin -in halinde "откуда" sorusuna cevap veren cümlelerin ve edatların yer aldığı metinleri okuma çalışmaları, dikte edilmesi ve sözcük vurgusunu tespit etme çalışmaları. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. Quiz. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
7 İsmin -e halinde çekimlenen ve "кому/ чему" sorularına cevap veren isimlerin ve edatların yer aldığı metinleri okuma çalışmaları, dikte edilmesi ve sözcük vurgusunu tespit etme çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
8 Ara Sınav
9 İsmin -de hali ile çekimlenmiş sıfatların ve -de hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Soru-cevap yöntemiyle metinlerin analiz edilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
10 İsmin -i hali ile çekimlenmiş sıfatların ve -i hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
11 İsmin -e hali ile çekimlenmiş sıfatların ve -e hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Soru-cevap yöntemiyle metinlerin analiz edilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
12 İsmin -den haliyle çekimlenmiş isimlerin ve ismin -den hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. İsmin -den halinde kullanılan yeni fiillerin mastar ve çekimlenmiş hallerinin öğretilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
13 İsmin -den hali ile çekimlenmiş sıfatların ve İsmin -den hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
14 İsmin -ile hali (araç durumu) ile çekimlenmiş isimlerin ve ismin -ile hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. İsmin -ile halinde kullanılan yeni fiillerin mastar ve çekimlenmiş hallerinin öğretilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
15 İsmin -ile hali (araç durumu) ile çekimlenmiş sıfatların ve ismin -ile hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. Genel tekrar. Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Хавронина-Широченская, Russian in exercises. Multilingual, 2001.
2 Y.G. Ovsienko, Russian for beginners. Multilingual, 1995.
3 С.А.Хавронина, Лексико грамматический курс для начинающих.Multilingual, 2005.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120