|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU ÖZAKIN (duyguozakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilere günlük durumlarla başa çıkmalarını sağlayacak dil becerileri kazandırmak ve bölümlerinde verimli birer öğrenci olmaları için gereken akademik bilgiyi sağlamaktır. Bu ders öğrencilere Rusça dilbilgisi yapısını ve kelimelerin temelini anlamayı sağlayacak yeterliliği verir. Öğrencilerin kişisel olarak ve sosyal çevrede Rus dilinin önemini kavramaları beklenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rus dilinin temel ve ileri düzeydeki bilgilerini edinip kendisini ifade edebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kiril alfabesiyle yazılan metinleri hızlı ve doğru bir şekilde okuyup anlayabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Okunan metni dikte yöntemiyle Kiril alfabesi el yazısıyla hızlı ve doğru yazabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Okunan metinde dinleme yöntemiyle bir kelimenin vurgusunu bulabilir. |
PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kelime hazinesi edinip, bu hazineyi zenginleştirebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. PÇ-22 Bir veya birden fazla yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste ana yetenekler – dinleme, okuma konuşma, telaffuz – derinlemesine çalışılacaktır. A2 düzeyinde dil becerileri kazandırılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel tekrar. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
2 | İsmin -de hali ile çekimlenmiş isimlerin ve ismin -de hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgularını bulma çalışmaları. İsmin -de halinde kullanılan yeni fiillerin mastar ve çekimlenmiş hallerinin öğretilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
3 | İsmin -i hali ile çekimlenmiş isimlerin, "куда?" sorusuna cevap veren cümlelerin ve ismin -i hali edatlarının yer aldığı metinleri okuma çalışmaları, bu metinlerin dikte edilmesi ve sözcük vurgularını tespit etme çalışmaları. İsmin -i hali ile kullanılan yeni fiillerin ve çekimlerinin öğretilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
4 | "кого/что?" sorularının, ismin -i hali ile çekimlenmiş isimlerin ve edatların yer aldığı metinleri okuma çalışmaları, dikte edilmesi ve sözcük vurgularını tespit etme çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme çalışmaları. Sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
5 | "о ком/ о чём?" sorularının bulunduğu metinleri okuma çalışmaları, dikte edilmesi ve sözcük vurgusunu tespit etme çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. "о" edatıyla kullanılan fillerin ve çekimlerinin öğretilmesi. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
6 | İsmin -in halinde "откуда" sorusuna cevap veren cümlelerin ve edatların yer aldığı metinleri okuma çalışmaları, dikte edilmesi ve sözcük vurgusunu tespit etme çalışmaları. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. Quiz. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
7 | İsmin -e halinde çekimlenen ve "кому/ чему" sorularına cevap veren isimlerin ve edatların yer aldığı metinleri okuma çalışmaları, dikte edilmesi ve sözcük vurgusunu tespit etme çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | İsmin -de hali ile çekimlenmiş sıfatların ve -de hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Soru-cevap yöntemiyle metinlerin analiz edilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
10 | İsmin -i hali ile çekimlenmiş sıfatların ve -i hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
11 | İsmin -e hali ile çekimlenmiş sıfatların ve -e hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Soru-cevap yöntemiyle metinlerin analiz edilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
12 | İsmin -den haliyle çekimlenmiş isimlerin ve ismin -den hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. İsmin -den halinde kullanılan yeni fiillerin mastar ve çekimlenmiş hallerinin öğretilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
13 | İsmin -den hali ile çekimlenmiş sıfatların ve İsmin -den hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
14 | İsmin -ile hali (araç durumu) ile çekimlenmiş isimlerin ve ismin -ile hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. İsmin -ile halinde kullanılan yeni fiillerin mastar ve çekimlenmiş hallerinin öğretilmesi. Kelime hazinesini geliştirme çalışmaları. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
15 | İsmin -ile hali (araç durumu) ile çekimlenmiş sıfatların ve ismin -ile hali edatlarının yer aldığı metinlerin okunması, dikte edilmesi ve bu parçalardaki kelime vurgusunu bulma çalışmaları. Metinlerdeki her cümleye soru sorup cevap verebilme ve sözcük bilgisini zenginleştirme çalışmaları. Genel tekrar. | Anlatma Yöntemi Uygulama-Alıştırma, Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Хавронина-Широченская, Russian in exercises. Multilingual, 2001. | |
2 | Y.G. Ovsienko, Russian for beginners. Multilingual, 1995. | |
3 | С.А.Хавронина, Лексико грамматический курс для начинающих.Multilingual, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |