| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Yeni Uygur Türkçesine ait günlük konuşma yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 |
Yeni Uygur Türkçesini kullanarak kendini tanıtabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 |
Yeni Uygur Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimleri kullanabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-4 |
Yeni Uygur Türkçesini kullanarak olayları özetleyebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-5 |
Yeni Uygur Türkçesini kullanarak anılarını ifade edebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Yeni Uygur Türkçesine ait günlük konuşma yöntemleri, Yeni Uygur Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimler, Yeni Uygur Türkçesinin kullanılarak anıların ifade edilmesi, olayların özetlenmesi |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Tanışma |
Anlatma Yöntemi, Soru – Cevap Yöntemi |
| 2 |
Adres sorma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
| 3 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
| 4 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
| 5 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
| 6 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
|
| 7 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
|
| 10 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
|
| 11 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
|
| 12 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
|
| 13 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
|
| 14 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
|
| 15 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru - Cevap Yöntemi
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
ERCİLASUN Ahmet B., vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü I-II, KB Yay., Ankara, 1991. |
| 2 |
ERCILASUN, Ahmet B. vd., Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ Yay., Ankara, 2007. |
| 3 |
NECIP, Emir Necipoviç, Yeni Uygur Türkçesi Sözlüğü (Çeviren: İklil Kurban), Ankara, 1995. |
| 4 |
KOCAOĞLU, Timur vd., Türk Dünyası Konuşma Kılavuzu, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, İstanbul, 1992. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |