|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkçeye özgü ses ve biçim özelliklerinin, yabancı bir dil olarak öğrenilmesinde ortaya çıkacak olası zorlukların incelenmesi ve bunların öğretiminin kazandırılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dilbilgisi yapısının öğretiminin özelliklerini ve temel ögelerini saptar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Öğretilen dilbilgisi yapısında yapı, anlam ve o yapının kullanılmasının dil öğrenmeye nasıl katkılar sağladığını analiz eder. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Dilbilgisi yapılarıyla ilgili nasıl uygulama yapacağını analiz eder. |
PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrencilerin derse düzenli gelmeleri, dersin işleyişi esnasında sınıf içi tartışmalara katılmaları, ders planları hazırlamaları ve bunları öğrenme ve öğretme süreçlerine aktarmaları beklenmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dilin tanımı, dil ve kültür ilişkisi | Okuma |
| 2 | Türk dilinin tarihi dönemleri | Okuma |
| 3 | Türkçenin ses yapısı | Okuma |
| 4 | Türkçede ses uyumları ve temel imla meseleleri | Okuma |
| 5 | Kelimelerin şekil ve anlam bakımından tasnifi | Okuma |
| 6 | Sözcük türleri | Okuma |
| 7 | Türkçede ek sistemi. Yapım ve çekim ekleri | Okuma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Metinler üzerinde kelime tahlili | Okuma |
| 10 | Türkçede cümle yapısı | Okuma |
| 11 | Cümle türleri | Okuma |
| 12 | Örnek metinler üzerinden cümle tahlilleri | Okuma |
| 13 | Örnek metinler üzerinden cümle tahlilleri | Okuma |
| 14 | Örnek metinler üzerinden cümle tahlilleri | Okuma |
| 15 | Örnek metinler üzerinden cümle tahlilleri | Okuma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aksan, Doğan, (1995), Her Yönüyle Dil, (Ana çizgileryle Dilbilim) TDK Yay. Ankara | |
| 2 | Banguoğlu,Tahsin, (1974), Türkçenin Grameri, İstanbul. | |
| 3 | Ergin, Muharrem, (1958), Türk Dilbilgisi, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||