Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 333 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 333 Adı: TATAR EDEBİYATI TARİHİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LYAZZAT NAKHANOVA (lnakhanova@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tatar Türkçesiyle yazılmış edebî eserleri ve onların yazarlarını tanıtmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tatar Türkçesinde yazılmış eserleri tanır. PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tatar yazar ve şairlerini tanıyabilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tatar Türk Edebiyatını değerlendirebilir. PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tatar edebiyatının dönemleri anlatılır. Başkurt edebiyatında yazılan edebî eserler ve şahsiyetler değerlendirilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tatar Türk Edebiyatının şah eserleri ve yazarları. Anlatma Yöntemi, İnceleme
2 Tatar Türk Edebiyatının Yazı Dili Haline Gelmesi ve Kayyum Nasırî Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
3 Akyiğitzade Musa Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
4 Zahir Bigi Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
5 Fatih Kerimî Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
6 Ceditçilik Hareketleri ve Tatar Edebiyatı Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
7 Ceditçilik Hareketleri ve Tatar Edebiyatı Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
8 Ara Sınav
9 Galimcan İbrahim Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
10 20. Asrın Başlangıcında Tatarların Sosyal ve Siyasal Durumları Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
11 20. Asrın Başlangıcında Tatar Edebiyatı Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
12 Derdmend (Zakir Remiyev) Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
13 Gazete ve Dergiler Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
14 Abdullah Tukay Anlatma Yöntemi, İnceleme Metin Tahlili
15 Fatih Emirhan Anlatma Yöntemi, Metin Tahlili
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 KOLCU, Ali İhsan, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkım Söğüt Yay., Erzurum, 2006.
2 TURSUNOV U., Orınbayev B., ve Aliyev A., Tatar Edebî Tili Tarihi, “Okıtuvçı” Neşriyatı, Taşkent, 1995.
3 Türk Dünyası Edebiyatları, Türk Dünyasından Seçmeler Dizisi, MEB Yay., İstanbul, 1998.
4 UĞURLU, Mustafa vd., Türk Dünyası Edebiyatı I-II, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı-TİKA, Ankara, 2002.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120