Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 339 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 339 Adı: YENİ UYGUR EDEBİYATI TARİHİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ERENOĞLU (neseerenoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NEŞE ERENOĞLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yeni Uygur Türkçesiyle yazılmış edebî eserleri ve onların yazarlarını tanıtmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni Uygur Türkçesi ile yazılmış edebî eserleri tanıyabilir. PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uygur yazar ve şairlerini tanıyabilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yeni Uygur Türkçesi ile yazılmış edebî eserleri değerlendirebilir. PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yeni Uygur Türkçesinin yazı dili hâline gelmesi, 20. asrın ilk yarısında Uygur şiiri ve Uygur nesri, genel özellikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uygur Türkçesinin yazı dili hâline gelmesi anlatma yöntemi, inceleme
2 1917-1920 yılları arasında Uygur edebiyatı anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
3 1917-1920 yılları arasında Uygur edebiyatı anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
4 1920’li yıllarda Uygur edebiyatının genel özellikleri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
5 1920’li yıllarda Uygur şiiri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
6 1920’li yıllarda Uygur nesri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
7 1930’lu yıllarda Uygur edebiyatının genel özellikleri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
8 Ara Sınav
9 1930’lu yıllarda Uygur şiiri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
10 1930’lu yıllarda Uygur nesri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
11 1940’lı yıllarda Uygur edebiyatının genel özellikleri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
12 1940’lı yıllarda Uygur şiiri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
13 1940’lı yıllarda Uygur nesri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
14 1940’lı yıllarda Uygur nesri anlatma yöntemi, inceleme, metin tahlili
15 Genel değerlendirme inceleme, metin tahlili
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 SULTAN Mahmut, Kaşgarlı, Çağdaş Uygur Türklerinin Edebiyatı, Ankara, 1998.
2 Neşe Harbalioğlu (Ed.), Raile Abdulvahit Kaşgarlı (Yayıma Haz.), Çağdaş Uygur Edebiyatı Tarihi, Ankara: Gazi Kitabevi, 2017, 347 s.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0 0
Sözlü Sınav 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
0 0
0 0
Toplam İş Yükü 120