Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Yeni Uygur Türkçesine ait günlük konuşma yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Yeni Uygur Türkçesini kullanarak kendini tanıtabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Yeni Uygur Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimleri kullanabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Yeni Uygur Türkçesini kullanarak olayları özetleyebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Yeni Uygur Türkçesini kullanarak anılarını ifade edebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Yeni Uygur Türkçesine ait günlük konuşma yöntemleri, Yeni Uygur Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimler, Yeni Uygur Türkçesinin kullanılarak anıların ifade edilmesi, olayların özetlenmesi |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Adres sorma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
3 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
4 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
5 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
6 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
7 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
10 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
11 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
12 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
13 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
14 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
15 |
Olay özetleme |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama, Soru-cevap yöntemi
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
ERCİLASUN Ahmet B., vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü I-II, KB Yay., Ankara, 1991. |
2 |
ERCILASUN, Ahmet B. vd., Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ Yay., Ankara, 2007. |
3 |
NECIP, Emir Necipoviç, Yeni Uygur Türkçesi Sözlüğü (Çeviren: İklil Kurban), Ankara 1995. |
4 |
KOCAOĞLU, Timur vd., Türk Dünyası Konuşma Kılavuzu, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları, İstanbul, 1992. |
5 |
Neşe Harbalioğlu (Ed.), Raile Abdulvahit Kaşgarlı (Yayıma Haz.), Çağdaş Uygur Hikâyelerinden Seçmeler, Ankara: Gazi Kitabevi, 2016, 418 s. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |