Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 350 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 350 Adı: TATAR HALK EDEBİYATI II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LYAZZAT NAKHANOVA (lnakhanova@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tatar halk edebiyatının temel kavramlarını ve kaynağını oluşturan eserleri ana hatlarıyla kavratmak; Tatar halk kültürünü öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tatar halk edebiyatının temel kavramlarını tanımlayabilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tatar halk edebiyatının sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tatar halk edebiyatının eserlerini farklı disiplinler ile yorumlayabilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tatar halk kültürünü öğrenebilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tatar sözlü geleneğine ilişkin terminoloji; sözlü edebiyatın kaynakları; Tatar halk edebiyatı türleri ve ürünleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Destan tanımları ve bunların tartışılması, kültür tarihi açısından destanların önemi Anlatma yöntemi
2 Tatar destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
3 Tatar destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
4 Tatar destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
5 Tatar destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
6 Tatar tekerlemeleri ve özellikleri Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
7 Tatar bilmeceleri ve özellikleri Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Tatar halk edebiyatında fıkralar ve özellikleri Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
10 Tatar halk edebiyatında alkış ve kargışlar Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
11 Tatar deyim ve atasözleri Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
12 Tatar edebiyatında emek nağmeleri Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
13 Tatar çocuk folkloru Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
14 Tatar halk edebiyatında şenlik ve matem Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
15 Genel değerlendirme İnceleme, tahlil, örnek uygulama çalışmaları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ELÇIN, Ş., Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara 1993.
2 ERCİLASUN Ahmet B., vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü I-II, KB Yay., Ankara, 1991.
3 İNAN, Abdülkadir, Makaleler ve İncelemeler I, TDK Yay., Ankara, 1998
4 Başlangıcından Günümüze Kadar Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi, Tatar Halk Edebiyatı, 1,2,3,4,5. Ciltler, Kültür Bakanlığı Yay.
5 ELÇIN, Ş., Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara 1993.
6 Uluslararası Türk Dünyası Halk Edebiyatı Kurultayı 26-28 Mayıs 2000, Ankara, 2002.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120