Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Tatar halk edebiyatının temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Tatar halk edebiyatının sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Tatar halk edebiyatının eserlerini farklı disiplinler ile yorumlayabilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Tatar halk kültürünü öğrenebilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Tatar sözlü geleneğine ilişkin terminoloji; sözlü edebiyatın kaynakları; Tatar halk edebiyatı türleri ve ürünleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Destan tanımları ve bunların tartışılması, kültür tarihi açısından destanların önemi |
Anlatma yöntemi |
2 |
Tatar destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
3 |
Tatar destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
4 |
Tatar destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
5 |
Tatar destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
6 |
Tatar tekerlemeleri ve özellikleri |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
7 |
Tatar bilmeceleri ve özellikleri |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Tatar halk edebiyatında fıkralar ve özellikleri |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
10 |
Tatar halk edebiyatında alkış ve kargışlar |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
11 |
Tatar deyim ve atasözleri |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
12 |
Tatar edebiyatında emek nağmeleri |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
13 |
Tatar çocuk folkloru |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
14 |
Tatar halk edebiyatında şenlik ve matem |
Anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları |
15 |
Genel değerlendirme |
İnceleme, tahlil, örnek uygulama çalışmaları |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
ELÇIN, Ş., Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara 1993. |
2 |
ERCİLASUN Ahmet B., vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü I-II, KB Yay., Ankara, 1991. |
3 |
İNAN, Abdülkadir, Makaleler ve İncelemeler I, TDK Yay., Ankara, 1998 |
4 |
Başlangıcından Günümüze Kadar Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi, Tatar Halk Edebiyatı, 1,2,3,4,5. Ciltler, Kültür Bakanlığı Yay. |
5 |
ELÇIN, Ş., Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara 1993. |
6 |
Uluslararası Türk Dünyası Halk Edebiyatı Kurultayı 26-28 Mayıs 2000, Ankara, 2002. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |