Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 356 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 356 Adı: YENİ UYGUR HALK EDEBİYATI II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ERENOĞLU (neseerenoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yeni Uygur halk edebiyatının temel kavramlarını ve kaynağını oluşturan eserleri ana hatlarıyla kavratmak; Uygur halk kültürünü öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni Uygur halk edebiyatının temel kavramlarını tanımlayabilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yeni Uygur halk edebiyatının sözlü ve yazılı kaynakları hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yeni Uygur halk edebiyatının eserlerini farklı disiplinler ile yorumlayabilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Yeni Uygur halk kültürünü öğrenebilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yeni Uygur sözlü geleneğine ilişkin terminoloji; sözlü edebiyatın kaynakları; Uygur halk edebiyatı türleri ve ürünleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Destan tanımları ve bunların tartışılması, kültür tarihi açısından destanların önemi anlatma yöntemi
2 Uygur destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
3 Uygur destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
4 Uygur destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
5 Uygur destanlarından örnekler ve incelenme yöntemleri anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
6 Uygur tekerlemeleri ve özellikleri anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
7 Uygur bilmeceleri ve özellikleri anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Uygur halk edebiyatında fıkralar ve özellikleri anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
10 Uygur halk edebiyatında alkış ve kargışlar anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
11 Uygur deyim ve atasözleri anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
12 Uygur edebiyatında laflar (palavralar), askiye anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
13 Uygur çocuk folkloru anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
14 Uygur halk edebiyatında şenlik ve matem anlatma yöntemi, metin incelemesi, metin tahlili, örnek uygulama çalışmaları
15 Genel değerlendirme İnceleme, tahlil, örnek uygulama çalışmaları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ELÇIN, Ş., Türk Halk Edebiyatına Giriş, Ankara, 1993.
2 ERCİLASUN Ahmet B., vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü I-II, KB Yay., Ankara, 1991.
3 İNAN, Abdülkadir, Makaleler ve İncelemeler I, TDK Yay., Ankara, 1998
4 RAHMAN, A., Uygur Folklori, Ürümçi, 1988.
5 ZUNUN, M., Uygur Egiz Edebiyatı, Ürümçi, 1985.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120