| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Tarihsel, toplumsal, kültürel ve edebî bir olgu olarak modernleşmeyi tanımlar. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Avrupa modernleşmesi ile Osmanlı modernleşmesinin benzerliklerini ve farklarını ayırt eder. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Modern edebî türlerin gelişimini açıklar. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Tanzimat Dönemi 1. kuşak şairlerinin metinlerini çözümler. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Tanzimat Dönemi 1. kuşak edebiyatçılarını tanır. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
Tanzimat tiyatrosu metinlerini çözümler. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| 1860-1908 arasında oluşan edebî grupların değerlendirilmesi, inceleme planının belirlenmesi ve oluşturulan listedeki örneklerin inceleme planı doğrultusunda değerlendirilmesi |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Tanışma, dersi ve yükümlülükleri tanıtma. “Yeni Türk Edebiyatı” tanımı üzerine tartışma. |
Anlatım Yöntemi Tartışma |
| 2 |
Osmanlı modernleşmesinin tarihsel bağlamı |
Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 3 |
"Tanzimat" ve yeni düzenlemeler |
Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 4 |
Gazetecilik |
Konu anlatımı, Soru-cevap |
| 5 |
Adem Kasidesi |
Şiir incelemeleri |
| 6 |
Sadullah Paşa |
Konu anlatımı |
| 7 |
Yeni şiir ve Şinasi |
Konu anlatımı, Şiir incelemeleri |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Namık Kemal |
Konu anlatımı |
| 10 |
Namık Kemal |
Konu anlatımı |
| 11 |
Ziya Paşa |
Konu anlatımı |
| 12 |
Tanzimat tiyatrosu |
Konu anlatımı |
| 13 |
Şair Evlenmesi |
Metin İnceleme |
| 14 |
Vatan Yahut Silistre |
Metin İnceleme |
| 15 |
Tazimatta Edebî Eleştiri |
Metin İnceleme |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
KAPLAN, Mehmet, Şiir Tahlilleri, Istanbul, 1990. |
| 2 |
AKYÜZ, Kenan, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Istanbul, 1986. |
| 3 |
AKTAŞ, Şerif, Türk Şiiri ve Antolojisi, Ankara, 2003. |
| 4 |
KORKMAZ, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000, Grafiker Yayıncılık, Ankara, 2005. |
| 5 |
TANPINAR, Ahmet Hamdi. 19 uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2001. |
| 6 |
GÖÇGÜN, Önder, Belgelerle Yeni Türk Edebiyatı Tarihi, Eskişehir, 2007. |
| 7 |
ENGİNÜN, İnci, Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Yeni Türk Edebiyatı, İstanbul, 2005. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |