|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUĞBA BAYRAKDARLAR (tbayrakdarlar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkmen halk edebiyatı metinlerini doğru yöntemler kullanarak tahlil edebilme becerisi kazandırma. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Metin tahlil etme yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkmen edebiyatından şiirleri doğru yöntemleri kullanarak tahlil edebilir. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkmen halk edebiyatı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
|
| DÖÇ-4 | Türkmen destanlarını anlayıp yorumlayabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. |
|
| DÖÇ-5 | Türkmen masallarını anlayıp çözümleyebilir. |
PÇ-7 Çağdaş Türk lehçelerinde farklı alfabelerle (Latin, Kiril, Arap vd.) yazılmış metinleri okuyabilir, açıklayabilir ve dil yönünden inceleyebilir. PÇ-9 Çağdaş Türk lehçeleri arasında aktarma yapabilir. PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriğini metin inceleme metotları, Türkmen folklor ürünlerinin tahliline yöneliktir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Metin inceleme yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 2 | Türkmen destanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 3 | Türkmen destanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 4 | Türkmen destanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 5 | Türkmen destanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 6 | Türkmen destanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 7 | Genel tekrar | Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkmen masallarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 10 | Türkmen masallarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 11 | Türkmen masallarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 12 | Türkmen masallarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 13 | Türkmen halk şiirlerinin tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 14 | Türkmen halk şiirlerinin tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
| 15 | Genel tekrar | Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | KARA, Mehmet, Ata Atacanov'un Şiirleri I-II (İnceleme-Gramer Dizini), Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 1997. | |
| 2 | GURBANNEPESOV, A-Atabeyev A, Çağdaş Türkmen Şiirlerinden Örnekler, Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara, 1995. | |
| 3 | İNAN, Abdülkadir, Makaleler ve İncelemeler, 1. Cilt, TDK, Ankara, 1998. | |
| 4 | Çeşitli Türkmen roman, hikaye ve şiirleri. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Bilgisayar, Yansıtma Cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||