| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Tatar Türkçesinin imlâ kurallarını ifade edebilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Cümle kurma yöntemlerini kullanabilir. Basit cümle kurmasını uygulayabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Dilekçe, rapor ve mektup yazmasını ifade edebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Kısa hikâye yazmayı kullanabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Tatar Türkleri hakkında genel bilgi, sözlü anlatım çalışmaları, cümleler kurma, günlük konuşmalar (tanışma, hal-hatır sorma, adres sorma; otelde lokantada, durakta, alışverişte, garda v.b. yerlerde konuşmalar), Kendini tanıtma, hatıra anlatma, kısa hikâyeler anlatma, okunan metinlerden anlaşılanların anlatılmaları. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Kompozisyonla ilgili genel bilgiler |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 2 |
Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 3 |
Anlatımın Öğeleri ve Türleri |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 4 |
Ana düşünce ve Yardımcı düşünceler |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 5 |
Konu ve Konu Türleri |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 6 |
Betimleme |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 7 |
Öyküleme |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Açıklama |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 10 |
Açıklama |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 11 |
İmlâ ve noktalama |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 12 |
Yazı türleri: Edebi olmayan türler |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 13 |
Yazı türleri: kısa kompozisyon |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 14 |
Yazı türleri: mektup |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 15 |
Yazı türleri: biyografi |
Konu anlatımı, sözlü sunumlar, metin inceleme |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Routledge, 1998. |
| 2 |
Dmitriev, N. K., Grammatika Tatarskogo Yazıka, Izd-vo Akademii Nauk SSSR, Moskava, 1948. |
| 3 |
ERCİLASUN, Ahmet B, vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, KB Yayınları, Ankara, 1991. |
| 4 |
Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları |
| 5 |
Tatar Türkçesinden çağdaş metin örnekleri (gazeteler, dergiler, CD ses kayıtları, filmler, internetten günlük yazılı haber metinleri) |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |