Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇTL 410 - ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ

Kodu: ÇTL 410 Adı: AZERBAYCAN EDEBİYATI METİN İNCELEME II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA KARATAŞ (mustafakaratas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Azerbaycan edebiyatı metinlerini doğru yöntemler kullanarak tahlil edebilme becerisi kazandırma.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci hikâye ve roman inceleme metotlarını öğrenebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hikâye ve romanları incelemeyi öğrenebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Fikir yazılarını incelemeyi öğrenebilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Azerbaycan Edebiyatını metinleriyle tanıyabilir. PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hikâye ve roman inceleme metotları; Azerbaycan hikâye ve romanlarının tahlili.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hikâye ve roman tahlili metotları Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
2 Azerbaycan hikâyelerinin tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
3 Azerbaycan hikâyelerinin tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
4 Azerbaycan hikâyelerinin tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
5 Azerbaycan hikâyelerinin tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
6 Azerbaycan hikâyelerinin tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
7 Azerbaycan hikâyelerinin tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
8 Ara Sınav
9 Azerbaycan romanlarının tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
10 Azerbaycan romanlarının tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
11 Azerbaycan romanlarının tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
12 Azerbaycan romanlarının tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
13 Azerbaycan romanlarının tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
14 Azerbaycan romanlarının tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
15 Azerbaycan romanlarının tahlili Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ALTAYLI, S. Azerbaycan Türkçesi Sözlüğü, Istanbul, 1994.
2 Azerbaycan Edebiyatı Tarixi, 3. Cilt, Azerbaycan Elmler Akademiyası Neşri, Bakı, 1960.
3 HEMİD, Araslı, XVII-XVIII. Esr Azerbaycan Edebiyatı Tarixi, Azerbaycan Universiteti Neşriyyatı, Bakı, 1956.
4 İNAN, Abdülkadir, Makaleler ve İncelemeler, 1. Cilt, TDK, Ankara.
5 KARAÖRS, M. Metin, Türk Lehçelerinde Karşılaştırmalı Şekil ve Cümle Bilgisi (Cümle Tahlilleri), Akçağ Yay., Ankara, 2005.
6 VAHABZADE, Bahtiyar, Ömürden Sayfalar, Ötüken Yayınları, İstanbul, 2000.
7 VAHABZADE, Bahtiyar, (2000), Vatan, Millet, Ana Dili, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, Ankara.
8 KOLCU, Ali İhsan, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkım Söğüt Yayınları, Erzurum, 2006.
9 Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü, Ankara , 1998.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Bilgisayar, Yansıtma Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 8 32
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150