|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA KARATAŞ (mustafakaratas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Azerbaycan edebiyatı metinlerini doğru yöntemler kullanarak tahlil edebilme becerisi kazandırma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci hikâye ve roman inceleme metotlarını öğrenebilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hikâye ve romanları incelemeyi öğrenebilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fikir yazılarını incelemeyi öğrenebilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Azerbaycan Edebiyatını metinleriyle tanıyabilir. |
PÇ-11 Çağdaş Türk edebiyatlarına ait eserleri ve yazarları bilir, bu metinleri inceler, yorumlar ve karşılaştırarak tartışabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hikâye ve roman inceleme metotları; Azerbaycan hikâye ve romanlarının tahlili. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hikâye ve roman tahlili metotları | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
2 | Azerbaycan hikâyelerinin tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
3 | Azerbaycan hikâyelerinin tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
4 | Azerbaycan hikâyelerinin tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
5 | Azerbaycan hikâyelerinin tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
6 | Azerbaycan hikâyelerinin tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
7 | Azerbaycan hikâyelerinin tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Azerbaycan romanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
10 | Azerbaycan romanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
11 | Azerbaycan romanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
12 | Azerbaycan romanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
13 | Azerbaycan romanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
14 | Azerbaycan romanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
15 | Azerbaycan romanlarının tahlili | Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ALTAYLI, S. Azerbaycan Türkçesi Sözlüğü, Istanbul, 1994. | |
2 | Azerbaycan Edebiyatı Tarixi, 3. Cilt, Azerbaycan Elmler Akademiyası Neşri, Bakı, 1960. | |
3 | HEMİD, Araslı, XVII-XVIII. Esr Azerbaycan Edebiyatı Tarixi, Azerbaycan Universiteti Neşriyyatı, Bakı, 1956. | |
4 | İNAN, Abdülkadir, Makaleler ve İncelemeler, 1. Cilt, TDK, Ankara. | |
5 | KARAÖRS, M. Metin, Türk Lehçelerinde Karşılaştırmalı Şekil ve Cümle Bilgisi (Cümle Tahlilleri), Akçağ Yay., Ankara, 2005. | |
6 | VAHABZADE, Bahtiyar, Ömürden Sayfalar, Ötüken Yayınları, İstanbul, 2000. | |
7 | VAHABZADE, Bahtiyar, (2000), Vatan, Millet, Ana Dili, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, Ankara. | |
8 | KOLCU, Ali İhsan, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkım Söğüt Yayınları, Erzurum, 2006. | |
9 | Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü, Ankara , 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Yansıtma Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |