Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Tatar Türkçesinin imlâ kurallarını ifade edebilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Cümle kurma yöntemlerini kullanabilir. Basit cümle kurmasını uygulayabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Dilekçe, rapor ve mektup yazmasını ifade edebilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kısa hikâye yazmayı kullanabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Tatar Türkleri hakkında genel bilgi, sözlü anlatım çalışmaları, cümleler kurma, günlük konuşmalar (tanışma, hal-hatır sorma, adres sorma; otelde lokantada, durakta, alışverişte, garda v.b. yerlerde konuşmalar), Kendini tanıtma, hatıra anlatma, kısa hikayeler anlatma, okunan metinlerden anlaşılanların anlatılmaları.
DERSIN İÇERIĞI (İNG)
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tatar Türkçesinde imla, cümle unsurları |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
2 |
Tatar Türkçesinde kendisi hakkında kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
3 |
Tatar Türkçesinde ailesi hakkında kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
4 |
Tatar Türkçesinde bir günü hakkında kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
5 |
Tatar Türkçesinde evi hakkında kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
6 |
Tatar Türkçesinde arkadaşı hakkında kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
7 |
Tatar Türkçesinde bir seyahati hakkında kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Tatar Türkçesinde bayramlarda kutlamalar |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
10 |
Tatar Türkçesinde önemli bir yazarı veya şairi tanıtma |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
11 |
Tatar Türkçesinde sevdiği bir mevsim hakkında kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
12 |
Tatar Türkçesinde Nevruz hakkında kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
13 |
Tatar Türkçesinde bir geleneği tanıtan kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
14 |
Tatar Türkçesinde memleketini tanıtan kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
15 |
Tatar Türkçesinde gelecekle ilgili hayalini anlatan bir kompozisyon |
Konu anlatımı, Sözlü sunumlar, Örnek uygulama çalışmaları, metin inceleme |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
ERCİLASUN Ahmet Bican, Lehçeler Arası Aktarma, Türk Dünyası Üzerine İncelemeler, Ankara, 1997. |
2 |
ERCİLASUN Ahmet B., vd., Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü I, KB Yay., Ankara, 1991. |
3 |
Çeviri Sorunları, Türk Dili Aylık Dil ve Yazın Dergisi, TDK, Ankara, 1978. |
4 |
MUHAMMEDİNOV, R.F., Rusça-Tatarça-Türikçe Süylem Süzligi, Kazan, 1993. |
5 |
Türikçe-Tatarça Süzlik, Kazan, 1998. |
6 |
Tatarça-Türikçe Süzlik, Kazan, 1997. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |