|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEHRA ÇALIŞKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin kişiler arası iletişim becerileri konusunda fikir sahibi olması ve özellikle insanlar arasında sosyal ilişki türleri, sembolik iletişim, beden dili, etkili dinleme, iletişimde geri bildirim, iletişim engelleri, olumlu iletişim, empati, duygular ve iletişimdeki rolü, kişiler arası iletişimde çatışma ve önlenmesi konularında yetkinliğinin sağlanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişim sürecini ve temel unsurlarını bilir |
PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İletişim teorilerini bilir |
PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kişilerarası iletişimi etkileyen etmenleri açıklar |
PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İletişim yöntemlerini tanımlar |
PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim süreci ve temel unsurları, iletişim teorileri, kişilerarası iletişimi etkileyen etmenler ve iletişim yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
2 | Etkileşim ve iletişim süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
3 | İletişim Süreci ve İletişimin Unsurları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
4 | Başarılı bir iletişimin Aşamaları, Etkileyici İletişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
5 | Hasta-sağlık personeli etkileşimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
6 | İş yaşamında iletişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
7 | Ailede iletişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültür ve iletişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
10 | İletişim engelleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
11 | Özel durumlarda iletişim kurma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
12 | İletişim sürecindeki duygu ve oluşumlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
13 | Kitle İletişim Araçları ve iletişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
14 | Medyada iletişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
15 | Çatışma Yönetimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları, 2005. | |
2 | Gökçe, Orhan.İletişim Bilimine Giriş. Ankara: Turhan Yayınevi, 2002. | |
3 | Yüksel Demirel. Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim. Akademisyen Tıp Kitabevi,Ankara, 2016. | |
4 | Yaşamın Sırrı İletişim, Ed. Gürhan N, Okanlı A, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2017 | |
5 | İnsan İlişkilerinde İletişim, Ed. Telman N, Ünsal P, Epsilon Yayıncılık, İstanbul, 2009 | |
6 | Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ed. Özcan A, Sistem Ofset, Ankara, 2012 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, kamera, mikrofon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 3 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 3 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |