|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilim ve diğer bilgi türleri arasındaki farkı, bilimsel araştırma sürecini, araştırma konularının seçiminde dikkate alınması gereken ölçütleri ve bir konuyu araştırılabilir hale getirmenin yollarını, hata kaynaklarını, ölçüm ve ölçek türleri ile geçerlik ve güvenirlik konularını, örnekleme yapmanın gerekliliği ve yöntemleri ile araştırma yaklaşımlarını öğrenmiş olacak ve anket, mülakat ve gözlem yöntemlerini uygulayabilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | bilimsel araştırmanın temel aşamalarını açıklayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | bilimsel araştırmanın etik ilkelerini açıklayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. PÇ-7 Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | bilimsel araştırmanın tasarımını açıklayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | bilimsel araştırmanın veri toplama yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | bilimsel araştırmanın veri analiz yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
? Bilim, pozitivist ve pozitivist ötesi bilim yaklaşımları ? Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramlar ? Bilimsel araştırma süreci ve aşamaları ? Eleştirel kaynak incelemesi Araştırmalarda hata kaynakları Araştırmalarda ölçüm, ölçek türleri, Geçerlik ve güvenirlik Örnekleme Araştırma yaklaşımları Anket, mülakat ve gözlem yöntemleri ve türleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
2 | Pozitivizm | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
3 | Pozitivist ötesi bilim yaklaşımları | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
4 | Bilimsel araştırma süreci ve aşamaları | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
5 | Literatür Tarama | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
6 | Literatür Tarama | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
7 | Araştırmalarda hata kaynakları | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ölçüm | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
10 | Ölçek türleri | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
11 | Geçerlik | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
12 | Güvenirlik | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
13 | Örnekleme | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
14 | Araştırma yaklaşımları - Anket, görüşme, gözlem yöntemleri | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
15 | Final Sınavına Hazırlık | Anlatma, grup çalışması, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel yayın dağıtım. Ankara. | |
2 | Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Seçkin yayınevi. Ankara. | |
3 | Day, Robert A. 1997. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayınlanır, çev. Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 3 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 3 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |