|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURİ ÖZGÜR DOĞAN (nodogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NURİ ÖZGÜR DOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı yalın üretim, yalın üretim teknikleri ve daha kapsamlı haliyle yalın düşünce hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kalite kavramı ve kalite yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kalite maliyetleri ile kalitesizliğin sonuçlarını ilişkilendirebilir. |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Kalite kontrol süreçlerini ve kullanılan teknikleri uygulayabilir. |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Kalite güvence sistemleri ve belgelendirme sürecine yönelik örnek çalışmalar gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kalite, kalite yönetimi, kalite yönetiminin tarihi gelişimi, kalite yönetiminin gelişiminde önemli katkısı bulunan insanlar, kalitenin boyutları: ürün kalitesi, kalitenin boyutları: hizmet kalitesi, hizmet kalitesinin ölçülmesi, kalite fonksiyon göçerimi, düşük kalite ve düşük kalitenin sonuçları, kalite maliyetleri, kalite ödülleri, kalite belgelendirme, toplam kalite yönetimi (TKY), TKY’nin temel bileşenleri, kalite araçları, kalite kontrol, istatistiksel proses kontrol, kontrol şemaları: değişkenler için kontrol şemaları, kontrol şemaları: özellikler için kontrol şemaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toyota üretim sistemi, yalın üretim sisteminin doğuşu | Anlatma Yöntemi |
2 | Yalın üretimin temel kavramları | Anlatma Yöntemi |
3 | 7 israf, değer ve değer akışı | Anlatma Yöntemi |
4 | Yalın üretimde kullanılan başlıca yöntemler | Anlatma Yöntemi |
5 | Değer akış haritalama (DAH) | Anlatma Yöntemi |
6 | Mevcut durum haritası | Anlatma Yöntemi |
7 | Gelecek durum haritası | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşyeri düzenleme (5S), tekli dakikalarda kalıp değiştirme (SMED) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
10 | Toplam verimli bakım (TPM), A3 problem çözme tekniği | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
11 | Yalın üretimden yalın düşünceye geçiş, yalın düşünce | Anlatma Yöntemi |
12 | Yalın düşünce: farklı sektörlerden örnekler | Tartışma ve Beyin Fırtınası |
13 | İşletmelerde yalın dönüşüm: imalat sektöründen uygulama örnekleri | Tartışma ve Beyin Fırtınası |
14 | İşletmelerde yalın dönüşüm: hizmet sektöründen uygulama örnekleri | Tartışma ve Beyin Fırtınası |
15 | Projelerin değerlendirilmesi | Proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Keyte, B. and D. Locher, The Complete Lean Enterprise- VSM for Administrative and Office Processes. Productivity Press, New York, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Fitzsimmons, J.A., Fitzsimmons, M.J.; Service Management, 6th ed., McGraw-Hill, 2009. Stevenson, W.J.; Operations Management, 10th ed., McGraw-Hill, 2009. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 15 | 1 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 193 |