|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye, etken, insan ve çevre arasındaki karşılıklı etkileşimin neden-sonuç ilişkilerini araştırmaya, epidemiyolojiye ilişkin kavramlar, epidemiyolojinin türlerini ve analiz yöntemleri ile toplumun sağlığını koruyucu ve yükseltici önlemleri planlamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Epidemiyolojinin ilke ve yöntemlerini bilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Temel stratejileri sayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Epidemiyolojinin kullanım alanlarını bilir |
PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Veri kaynaklarını bilir |
PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Sağlık ölçütlerini değerlendirebilir |
PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Epidemiyolojide kullanılan araştırmaları planlayabilir |
PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-7 Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Epidemiyolojide kullanılan araştırmaların uygulamalarını yapabilme |
PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. PÇ-7 Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Epidemiyolojide kullanılan araştırmaların sonuçlarını değerlendirebilme |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Toplumun sağlığını etkileyen olayların oluşumu, sıklığı, dağılımı ve nedenlerini açıklayabilme |
PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. PÇ-7 Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel epidemiyoloji bilgisi ve epidemiyolojik araştırma bilgisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Epidemiyolojinin ilke, yöntem, kullanım alanları ve stratejileri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
2 | Veri kaynakları, sağlık ölçütleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
3 | Araştırmada problem tanımı, problem sorusu, hipotez, araştırmanın amacı | Sunum, anlatım, soru-cevap |
4 | Sağlık istatistikleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
5 | Tanımlayıcı araştırmalar. Kişi, yer, zaman özellikleri. Nedensellik amacı (Asosiyasyon) | Sunum, anlatım, soru-cevap |
6 | Kalitatif ve kantitatif araştırmaların benzer ve farklı yönleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
7 | Vaka-kontrol araştırmaları/vaka çalışması | Sunum, anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kesitsel araştırmalar/vaka çalışması | Sunum, anlatım, soru-cevap |
10 | Kohort Araştırmaları/vaka çalışması | Sunum, anlatım, soru-cevap |
11 | Deneysel araştırmalar/vaka çalışması (Deneysel araştırma tiplerine göre çalışmalar hazırlanacaktır) | Sunum, anlatım, soru-cevap |
12 | Metodolojik araştırmalar, vaka çalışması | Sunum, anlatım, soru-cevap |
13 | Meta analiz ve sistematik review | Sunum, anlatım, soru-cevap |
14 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tezcan SG. Temel epidemiyoloji. Hipokrat kitabevi, 2017. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3 | 3 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |