|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAĞLIK YÖNETİMİ ANABİLİM DALI(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye, etken, insan ve çevre arasındaki karşılıklı etkileşimin neden-sonuç ilişkilerini araştırmaya, epidemiyolojiye ilişkin kavramlar, epidemiyolojinin türlerini ve analiz yöntemleri ile toplumun sağlığını koruyucu ve yükseltici önlemleri planlamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Epidemiyolojinin ilke ve yöntemlerini bilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Temel stratejileri sayabilir |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Epidemiyolojinin kullanım alanlarını bilir |
PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Veri kaynaklarını bilir |
PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Sağlık ölçütlerini değerlendirebilir |
PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Epidemiyolojide kullanılan araştırmaları planlayabilir |
PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-7 Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-7 | Epidemiyolojide kullanılan araştırmaların uygulamalarını yapabilme |
PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. PÇ-7 Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-8 | Epidemiyolojide kullanılan araştırmaların sonuçlarını değerlendirebilme |
PÇ-1 Sağlık yönetimi alanı ile ilgili güncel kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olma ve uygulama. PÇ-2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme becerisi kazanma. PÇ-3 Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla analiz edebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-9 | Toplumun sağlığını etkileyen olayların oluşumu, sıklığı, dağılımı ve nedenlerini açıklayabilme |
PÇ-4 Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. PÇ-5 Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede güncel bilimsel yöntem ve teknikleri kullanma PÇ-6 Sağlık yönetimi alanında yaşanan değişimleri takip etme ve ülke sağlık sistemine özgü çözümler üretme becerisine sahip olma. PÇ-7 Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim etik ilkelerine uygun davranmak |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel epidemiyoloji bilgisi ve epidemiyolojik araştırma bilgisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Epidemiyolojinin ilke, yöntem, kullanım alanları ve stratejileri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 2 | Veri kaynakları, sağlık ölçütleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 3 | Araştırmada problem tanımı, problem sorusu, hipotez, araştırmanın amacı | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 4 | Sağlık istatistikleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 5 | Tanımlayıcı araştırmalar. Kişi, yer, zaman özellikleri. Nedensellik amacı (Asosiyasyon) | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 6 | Kalitatif ve kantitatif araştırmaların benzer ve farklı yönleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 7 | Vaka-kontrol araştırmaları/vaka çalışması | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kesitsel araştırmalar/vaka çalışması | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 10 | Kohort Araştırmaları/vaka çalışması | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 11 | Deneysel araştırmalar/vaka çalışması (Deneysel araştırma tiplerine göre çalışmalar hazırlanacaktır) | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 12 | Metodolojik araştırmalar, vaka çalışması | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 13 | Meta analiz ve sistematik review | Sunum, anlatım, soru-cevap |
| 14 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tezcan SG. Temel epidemiyoloji. Hipokrat kitabevi, 2017. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon cihazı, tahta, tahta kalemi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 3 | 3 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 3 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||