|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ÇONTU (mehmetcontu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM BAŞAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizm Sektörüne yönelik eğitim alanların, öncelikle hakim olması gereken genel turizm kavram ve ilkelerini detaylı bir şekilde vermek ve profesyonel meslek hayatında pratiğe dönüştürülebilecek teorik bilgiyi sunmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genel turizm hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Kamu veya özel sektörde çalışabilecek beceri ve donanımları kazanır. PÇ-2 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-7 Turizm alanında kültürel mirasın önemini kavrar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-20 Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar. PÇ-23 Kültürel mirasın yönetimi ve korunmasındaki ulusal ve uluslararası mevzuatların ve kamu politikasının rolünü anlar. PÇ-24 Eğitim, medya ve turizm alanlarında kültürel mirasın kullanımının önemini kavrar. PÇ-25 Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir. PÇ-26 Araştırma, sergileme, müzecilik, küratörlük gibi alanların ve sanat eserlerinin yorumlanmasında toplum katılımı konularını kavrar. PÇ-27 Kültürel miras ve bellekte iletişim teknolojilerinin önemini kavrar. PÇ-28 Kültürel miras ve turizm eğitiminde alanla ilgili yöneticilerin sorumluluklarını ve rolünü anlar. PÇ-29 Mirasın yorumlanmasında ve yönetiminde disiplinler arası çalışma anlayışının önemini kavrar. PÇ-30 Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizm çeşitlerini bilir |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-16 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Standart sektör bilgilerini öğrenmek |
PÇ-1 Kamu veya özel sektörde çalışabilecek beceri ve donanımları kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Turizmin tanımı, özellikleri, tarihçesi, sınıflandırılmasıi turizm arzı ve talebi, farklı turzim türleri incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizme Giriş | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
2 | Turizm Çeşitleri ve Şekilleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
3 | Turizmin Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
4 | Turist Davranışı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
5 | Turistik Yoğunlaşma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
6 | Turizm ve Çevre | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
7 | Turizmin Sosyo-Kültürel Etkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizmin Ekonomik Etkileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
10 | Konaklama Sektörü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
11 | Yiyecek-İçecek Sektörü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
12 | Turizm ve Ulaştırma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
13 | Turizmde Kariyer Olanakları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
14 | Turizm Örgütleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
15 | Turizmin Geleceği | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GENEL TURİZM İlkeler Ve Kavramlar-Nazmi Kozak, Meryem A. Kozak, Metin Kozak-2019-DETAY YAYINCILIK-ANKARA | |
2 | Genel Turizm - Turizmde Temel Kavramlar ve İlkeler- Orhan İÇÖZ - Ebru GÜNLÜ - Burcu Selin YILMAZ-2007-Turhan Kitabevi-ANKARA | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları, slayt sunum ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |