|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜRRİYET KURT KOŞAR (hkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BETÜL SÜRMELİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Türk Kurtuluş Savaşı, Atatürk ilkeleri ve reformları hakkında öğrencileri tanıtmak, Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgi vermek ve Türk gençliğini, ulusal hedefler etrafında, Atatürk ilke ve inkılapları ile Atatürk'ün ülke, millet ve devlet ile bölünmez bütünlüğüne dair fikirleri etrafında birleştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları acıklayabilir |
PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-22 Kültürel mirasın anlamı ve yönetimi üzerindeki sorunlarda arabuluculuk rolünü üstlenen uzman değerlerinin ve bilgisinin kullanımının önemini kavrar. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlı döneminin çöküşünü yorumlayabilir |
PÇ-25 Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir. PÇ-29 Mirasın yorumlanmasında ve yönetiminde disiplinler arası çalışma anlayışının önemini kavrar. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | I. Dünya Savaşı'nı açıklayabilir |
PÇ-14 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. PÇ-15 Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip olur. PÇ-25 Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar, Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yapılan ıslahatlar, Yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
2 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler) | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
3 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
5 | Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketle | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (savaşlar) | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
7 | Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
12 | Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
13 | Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
14 | TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 2009 Komisyon, Okutman Yayıncılık, Ankara 2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
sınıf, eğitim materyalleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 58 |