|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET BÜYÜKATA (mehmetbuyukata@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLBİN İNCE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski ve yeni ahit konuları, hikayeleri, ikonografik betimlemelerin detaylı ve görsel olarak anlatılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İncil'deki önemli hikayeleri bilir |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tevrat’taki hikayeleri bilir |
PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-31 Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İncil ve Tevrat sahnelerini karşılaştırabilir |
PÇ-7 Turizm alanında kültürel mirasın önemini kavrar. PÇ-15 Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kiliselerde gördüğü dini freskleri tanır |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrendiği dini bilgileri turlarında anlatır |
PÇ-3 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-7 Turizm alanında kültürel mirasın önemini kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İkonografi yönteminin temel ilkeleri ve kavramları, Eski ve Yeni Ahit konuları, Batı sanatından örnekleri; ,belli başlı azizlerin yaşamları ve sanattaki gösterimleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İkonografik yöntemin tanımı, temel kavramlar | Anlatma Yöntemi |
2 | Tevrat konularına giriş: Yaradılış, Adem ve Havva, İbrahim, İshak, Yakup, Yusuf | Anlatma Yöntemi |
3 | Musa, Yeşu, Samson, Davud, Süleyman, Ester, Suzanna, Yudit | Tartışma Yöntemi |
4 | İncil konularına giriş: Yuhakim ve Anna, Meryemin yaşamı | Tartışma Yöntemi |
5 | İsanın Doğumu, Meryeme Müjde, Çobanların Secdesi | Anlatma Yöntemi |
6 | Müneccimlerin Secdesi, Mısıra Kaçış, Çocukların Katli, İsanın Tapınağa Takdimi | Anlatma Yöntemi |
7 | İsanın Vaftizi, Vaftizci Yahyanın Yaşamı, İsanın Sınanması, İsa Din Bilginleri Arasında | Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İsanın Mucizeleri | Anlatma Yöntemi |
10 | İncil Meselleri | Anlatma Yöntemi |
11 | İncilde Yemek-Ziyafet Sahneleri | Tartışma Yöntemi |
12 | Kudüse Giriş, Tapınaktan Tacirlerin Kovuluşu, İsa Zeytin Dağında, İsanın Yargılanması | Tartışma Yöntemi |
13 | Çarmıhta İsa, Çarmıhtan İndiriliş, Pieta, Mezara Konuş, İsanın Dirilişi, Arafa İniş, Mahşer | Örnek Olay Yöntemi |
14 | Azizler ve Azizeler | Örnek Olay Yöntemi |
15 | Kapadokya kaya kiliselerindeki İncil sahneleri | Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınevi, Ankara, 1999. | |
2 | Encyclopedia of Comparative Iconography, Fitzroy Dearborn Publishers, 1998 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar ve resimler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 7 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |