|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAYHAN KARAKAYA (kayhankarakaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Rekreasyon ve özellikle animasyonla ilgilenenlere yol gösterecek temel bilgileri vermek, işletmecilik disiplini içerisinde animasyon hizmetlerini tanıtarak turizm endüstrisine katkıda bulunmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Turist rehberliği mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Paket turların türlerini ve özelliklerini sıralayabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Turist rehberinin turistlerle ve hizmet sağlayıcılarıyla ilişkilerini açıklayabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Tur yönetiminde rehberin rolünü ve görevlerini sıralayabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Boş Zaman ve Rekreasyon, boş zaman kavramını değerlendiren çeşitli yaklaşımlar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Turizm Endüstrisinde Rehberin Rolü ve Tanımı | Uygulama |
| 2 | Turist Rehberliği ve Tur Yönetiminin Tarihçesi | Uygulama |
| 3 | Turist Rehberinin Nitelikleri | Uygulama |
| 4 | Turist Rehberinin Mesleki Rolleri | Uygulama |
| 5 | Turist Rehberliği Mesleğinde Etik | Uygulama |
| 6 | Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma | Uygulama |
| 7 | Turist Rehberliği Mesleğine İlişkin Yasal Düzenlemeler | Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tur ve Tur Çeşitleri | Uygulama |
| 10 | Tur Öncesi Araştırma ve Planlama | Uygulama |
| 11 | Paket tur ve Paket turların Özellikleri | Uygulama |
| 12 | Turist Grubunun Karşılanması, Transfer ve Bilgilendirme Toplantısı | Uygulama |
| 13 | Turist Rehberliği ve Turlarda Teknoloji Kullanımı | Uygulama |
| 14 | Mesleki Bilgi Kaynakları ve Meslek Örgütleri | Uygulama |
| 15 | Mesleki Bilgi Kaynakları ve Meslek Örgütleri | Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Değişik Perspektifleriyle Turizm Politikası ve Planlaması DETAY Y. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8. | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16. | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||