Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / KM229 - KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM

Kodu: KM229 Adı: TURİZM POLİTİKASI Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KAYHAN KARAKAYA (kayhankarakaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Rekreasyon ve özellikle animasyonla ilgilenenlere yol gösterecek temel bilgileri vermek, işletmecilik disiplini içerisinde animasyon hizmetlerini tanıtarak turizm endüstrisine katkıda bulunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turist rehberliği mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar.
PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Paket turların türlerini ve özelliklerini sıralayabilir PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar.
PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turist rehberinin turistlerle ve hizmet sağlayıcılarıyla ilişkilerini açıklayabilir PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar.
PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tur yönetiminde rehberin rolünü ve görevlerini sıralayabilir PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar.
PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Boş Zaman ve Rekreasyon, boş zaman kavramını değerlendiren çeşitli yaklaşımlar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Turizm Endüstrisinde Rehberin Rolü ve Tanımı Uygulama
2 Turist Rehberliği ve Tur Yönetiminin Tarihçesi Uygulama
3 Turist Rehberinin Nitelikleri Uygulama
4 Turist Rehberinin Mesleki Rolleri Uygulama
5 Turist Rehberliği Mesleğinde Etik Uygulama
6 Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma Uygulama
7 Turist Rehberliği Mesleğine İlişkin Yasal Düzenlemeler Uygulama
8 Ara Sınav
9 Tur ve Tur Çeşitleri Uygulama
10 Tur Öncesi Araştırma ve Planlama Uygulama
11 Paket tur ve Paket turların Özellikleri Uygulama
12 Turist Grubunun Karşılanması, Transfer ve Bilgilendirme Toplantısı Uygulama
13 Turist Rehberliği ve Turlarda Teknoloji Kullanımı Uygulama
14 Mesleki Bilgi Kaynakları ve Meslek Örgütleri Uygulama
15 Mesleki Bilgi Kaynakları ve Meslek Örgütleri Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Değişik Perspektifleriyle Turizm Politikası ve Planlaması DETAY Y.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8. 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16. 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90