|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KAYHAN KARAKAYA (kayhankarakaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Rekreasyon ve özellikle animasyonla ilgilenenlere yol gösterecek temel bilgileri vermek, işletmecilik disiplini içerisinde animasyon hizmetlerini tanıtarak turizm endüstrisine katkıda bulunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turist rehberliği mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Paket turların türlerini ve özelliklerini sıralayabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Turist rehberinin turistlerle ve hizmet sağlayıcılarıyla ilişkilerini açıklayabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tur yönetiminde rehberin rolünü ve görevlerini sıralayabilir |
PÇ-5 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-6 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-8 Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. PÇ-9 Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-17 Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Boş Zaman ve Rekreasyon, boş zaman kavramını değerlendiren çeşitli yaklaşımlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm Endüstrisinde Rehberin Rolü ve Tanımı | Uygulama |
2 | Turist Rehberliği ve Tur Yönetiminin Tarihçesi | Uygulama |
3 | Turist Rehberinin Nitelikleri | Uygulama |
4 | Turist Rehberinin Mesleki Rolleri | Uygulama |
5 | Turist Rehberliği Mesleğinde Etik | Uygulama |
6 | Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma | Uygulama |
7 | Turist Rehberliği Mesleğine İlişkin Yasal Düzenlemeler | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tur ve Tur Çeşitleri | Uygulama |
10 | Tur Öncesi Araştırma ve Planlama | Uygulama |
11 | Paket tur ve Paket turların Özellikleri | Uygulama |
12 | Turist Grubunun Karşılanması, Transfer ve Bilgilendirme Toplantısı | Uygulama |
13 | Turist Rehberliği ve Turlarda Teknoloji Kullanımı | Uygulama |
14 | Mesleki Bilgi Kaynakları ve Meslek Örgütleri | Uygulama |
15 | Mesleki Bilgi Kaynakları ve Meslek Örgütleri | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Değişik Perspektifleriyle Turizm Politikası ve Planlaması DETAY Y. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8. | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16. | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |