|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET BÜYÜKATA (mehmetbuyukata@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLBİN İNCE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı tur rehberliği faaliyetleri hakkında detaylı bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tur öncesi, tur sırasında, uğurlama ve tur değerlendirmesi ile ilgili temel faaliyetleri belirtebilmek. |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | Tur öncesi, tur sırasında, uğurlama ve tur değerlendirmesi ile ilgili temel faaliyetleri belirtebilmek. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Tur sırasında diğer tur tedarikçileri kaynaklı temel problemleri belirtebilmek. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
PÇ- |
|
DÖÇ-5 | Turist tipleri ve karakteristik özelliklerini tanımlayabilmek. |
PÇ- |
|
DÖÇ-6 | PÇ-2 Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-7 |
PÇ- |
||
DÖÇ-8 |
PÇ- |
||
DÖÇ-9 |
PÇ- |
||
DÖÇ-10 |
PÇ- |
||
DÖÇ-11 |
PÇ- |
||
DÖÇ-12 |
PÇ- |
||
DÖÇ-13 |
PÇ- |
||
DÖÇ-14 |
PÇ- |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Meslek olarak turist rehberliği. Rehberlikle ilgili yasal düzenlemeler ve eğitim. Turist rehberliğinin ve tur yönetiminin tarihçesi; tur ve grup çeşitleri; konaklama işletmeleri ile ilişkiler, yeme içme işletmeleri ile ilişkiler, günlük zaman kullanımının planlanması, turun tamamlanması, Rehberlikte etik kurallar, Tur öncesi hazırlıklar, turist gruplarına bilgi verme; hizmet üreticileri ve turistlerle ilişkiler; turist rehberliğinin etik ilkeleri, sosyal, hukuksal ve ekonomik yönleri, meslekle ilgili örgütler ve mesleğe yönelik diğer kaynaklar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 21. yy da Turizm | Konu Anlatımı |
2 | Tur Tipleri | Konu Anlatımı |
3 | Tur Rehberinin Rolü | Tur Rehberinin rolü |
4 | Tur Grubunun Seyahate Hazırlanması | Konu Anlatımı |
5 | Tur Grubuna Dair Rehberin Sorumlulukları ve Tur Katılımcılarıyla İletişim | Konu Anlatımı |
6 | İlginç Kişiliklere Sahip Katılımcılar | Konu Anlatımı |
7 | Seyahat Tedarikçileriyle Koordinasyon | Konu Anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Extra Turların Satışı | Konu Anlatımı |
10 | Müşteri Şikâyetleri ve Acil Durumlarla Başedebilme | Konu Anlatımı |
11 | Tur Grubunun Uğurlanması | Konu Anlatımı |
12 | Tur Kapanışının Yapılması | Konu Anlatımı |
13 | Turun ve Seyahat Tedarikçilerinin Değerlendirilmesi | Konu Anlatımı |
14 | Turun ve Seyahat Tedarikçilerinin Değerlendirilmesi | Konu Anlatımı |
15 | Turun ve Seyahat Tedarikçilerinin Değerlendirilmesi | Konu Anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Gerald Mitchell (2005). How to start a Tour Guiding Business. GEM Group Publishings. 2. Gerald Mitchell (2005). Travel the World Free as an International Tour Director. GEM Group Publishings. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 84 |