|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Toplumda cinsiyet eşitliğinin olması gerektiğini ifade etmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet kavramını öğrenebilir |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Toplumsal cinsiyet eşitliğini öğrenebilir. |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kadın erkek eşitliği, kadın hakları, kadınların başarılarından söz etmek | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Müfredat ve ders kaynaklarının tanıtımı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | dünya toplumlarında kadının yeri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | Türk tarihinde kadının yeri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | Dünyada kadın hakları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | İş hayatında kadın erkek eşitliğine dair genel bir değerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Dünyada devlet yönetiminde kadınlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | Bilim dünyasında kadınlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Edebiyat dünyasında kadınlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | Sanat dünyasında kadınlar | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | Tarihte iz bırakmış kadın biyografileri | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sonya O. Rose, Toplumsal Cinsiyet Tarihçiliği Nedir?, Can Yayınları, 2018. | |
| 2 | Leslie P. Pierce, Ahlak Oyunları/1540-1541 Osmanlı'da Ayntab Mahkemesi ve Toplumsal Cinsiyet, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2005. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 13 | 26 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 3 | 5 | 15 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 104 | ||